//
کدخبر: ۲۷۱۵۲۹ //

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به یک واکسن ضد کرونای ایمن دست یافتند

نتایج اولیه یک تحقیق نشان می‌‌دهد یک واکسن کووید-۱۹ که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد ساخته شده است بی‌‌خطر است و در آزمایشات بالینی در مراحل اولیه در داوطلبان سالم پاسخ ایمنی ایجاد کرده است.

پژوهشگران دانشگاه آکسفورد به یک واکسن ضد کرونای ایمن دست یافتند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نتایج اولیه یک تحقیق نشان می‌‌دهد یک واکسن کووید-19 که توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد ساخته شده است بی‌‌خطر است و در آزمایشات بالینی در مراحل اولیه در داوطلبان سالم پاسخ ایمنی ایجاد کرده است.

براساس نتایج آزمایش منتشر شده در مجله پزشکی Lancet، این واکسن که توسط شرکت AstraZeneca و دانشمندان آکسفورد در دست تولید است، عارضه جانبی جدی ایجاد نکرده و باعث ایجاد آنتی بادی و سلول T در سیستم ایمنی بدن شده است.

بر اساس گزارش CNBC، پروفسور آندرو پولارد، محقق آکسفورد گفت: سیستم ایمنی بدن دو راه برای یافتن و حمله به پاتوژن‌‌ها دارد؛ یکی  آنتی بادی و دیگری سلول T. این واکسن هر دو پاسخ را ایجاد می‌‌کند.

محققان می‌‌گویند تنها عوارض گزارش شده برای این واکسن، سردرد و احساس خستگی است و در سایر موارد  نیز درد هنگام تزریق و تب و لرز ایجاد شده است.

پروفسور ادرین هیل، مدیر یک انستیتو در دانشگاه آکسفورد، روز دوشنبه گفت که پاسخ ایمنی قوی بدان معنی است که احتمالاً واکسن در برابر ویروس محافظت ایجاد می‌‌کند، هرچند هیچ چیز تضمینی نیست.

وی افزود: دانشمندان امیدوارند که آزمایشات انسانی طی چند هفته آینده در ایالات متحده آغاز شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان