//
کدخبر: ۳۰۱۰۵۶ //

اهدای خون؛عیدی مردم به بیماران

مدیرکل انتقال خون استان تهران، به تشریح وضعیت تامین خون و فرآورده های خونی در سطح مراکز درمانی پایتخت پرداخت.

اهدای خون؛عیدی مردم به بیماران

محمدرضا مهدی زاده، روز شنبه نهم اسفند ۹۹ در نشست خبری به ارائه گزارشی از اقدامات پایگاه انتقال خون استان تهران در دوران پاندمی کرونا پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به دوران کرونا و مشکلات تأمین خون و فرآورده‌های خونی، گفت: دیر رسیدن یک فرآورده خونی می‌تواند باعث مرگ یک هموطن شود. لذا، انتقال خون مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد.

مهدی زاده افزود: متأسفانه امسال، سال را با یک بیماری سخت شروع کردیم و همچنان نیز وجود دارد و در نتیجه تأمین خون و فرآورده‌های خونی را با مشکل مواجه ساخت.

مدیرکل انتقال خون استان تهران، گفت: مجبور شدیم برای حضور مردم در مراکز اهدای خون، بیشتر تلاش می‌کردیم تا مردم راحت تر بتوانند خون اهدا کنند. از همین رو باید کارهای بیشتری انجام می‌دادیم و البته تعداد مراکز فعال انتقال خون را در روزهای تعطیل سال افزایش دادیم. تیم‌های سیار بیشتری به کار گرفتیم و ساعت کار مراکز انتقال خون را افزایش دادیم تا امکان تسهیل در اهدای خون فراهم شود.

وی ادامه داد: همه سختگیری‌ها برای سلامت اهدا کنندگان خون و البته پرسنل مراکز انتقال خون صورت گرفت.

مهدی زاده از کاهش اهدای خون در دوران کرونا خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال، علاوه بر آلودگی هوا و سرد شدن هوا، کرونا هم باعث کاهش اهدای خون شد. لذا، درخواست کردیم بیمارستان‌ها اعمال جراحی غیر ضروری را به تأخیر بیاندازند.

وی در عین حال از افزایش درخواست بیمارستان‌ها برای فرآورده‌های خونی در دو ماه پایانی سال خبر داد و افزود: درخواست ما از هموطنان، حضور در مراکز اهدای خون است.

مهدی زاده از افت ۸ درصدی اهدای خون در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: با تمامی این مشکلات، توانستیم خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران استان را تأمین کنیم.

وی افزود: هموطنان می‌توانند با اهدای خون، به بیماران نیازمند خون و فرآورده‌های خونی، عیدی بدهند.

مهدی زاده گفت: شهروندان به هیچ عنوان نگران اهدای خون در مراکز انتقال خون نباشند و ما سلامت آنها را تضمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دوران کرونا، موضوع اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونا مطرح شد که تنها دو درصد اهدا داشته ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۰۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان