//
کدخبر: ۳۰۰۲۶۳ //

میان‌وعده‌های مناسب در خانه‌تکانی

این روزها که بیشتر خانم‌ها مشغول خانه‌تکانی هستند، با معضلی به‌نام گرسنگی مداوم در طول روز و رو آوردن به ریزه‌خواری مواجه می‌شوند.

 میان‌وعده‌های مناسب در خانه‌تکانی

این روزها که بیشتر خانم‌ها مشغول خانه‌تکانی هستند، با معضلی به‌نام گرسنگی مداوم در طول روز و رو آوردن به ریزه‌خواری مواجه می‌شوند. یکی از راه‌های پیشگیری از ریزه‌خواری‌های نامناسب در طول روز، این است که شما میان‌وعده‌های سالم و مناسب را بشناسید.به گزارش فرتاک نیوز، زمانی که افراد مشغول فعالیت‌های فیزیکی مانند خانه‌تکانی می‌شوند، تمایلشان به خوردن میان‌وعده‌ها افزایش پیدا می‌کند و همین مساله می‌تواند عاملی برای افزایش وزن پیش از رسیدن به ایام تعطیلات عید باشد. این درحالی است که اگر خانم‌ها میان‌وعده‌های مناسب برای این روزها را بیشتر بشناسند، می‌توانند با مصرف آنها هم انرژی ازدست‌رفته بدن را تامین کنند و هم با دریافت ویتامین‌ها، املاح و فیبر غذایی مناسب باعث حفظ سلامت عمومی بدن (خصوصا سیستم دفاعی و عضلات) شوند بنابراین، در ادامه این مطلب با بهترین و سالم‌ترین میان‌وعده‌هایی که می‌توان در دوران خانه‌تکانی مصرف کرد، آشنا می‌شوید.

انواع بادام

تمامی مغزها و دانه‌های خام جزو میان‌وعده‌های مفید در دوران خانه‌تکانی محسوب می‌شوند اما بین مغزها و دانه‌های مختلف توصیه می‌شود مصرف انواع بادام را در این دوران فراموش نکنید. بادام‌های مختلف مانند بادام درختی، بادام هندی یا بادام زمینی، علاوه بر داشتن اسیدهای چرب مفید، می‌توانند تامین‌کننده پروتئین و فیبر غذایی مورد نیاز بدن هم باشند. از این‌رو، زمانی که شما آنها را به‌عنوان میان‌وعده مصرف می‌کنید، هم انرژی بدنتان را بالا می‌برید و هم ریزمغذی‌ها یا درشت‌مغذی‌های کافی را به بدنتان می‌رسانید. برای بهره‌مندی بیشتر از خواص انواع بادام خام توصیه می‌شود که آنها را همراه با یک نوع میوه خشک مانند کشمش، انجیر، برگه آلو یا برگه زردآلو مصرف کنید.

انواع انگور

انواع انگور به‌دلیل داشتن قند طبیعی، فیبر و آب فراوان می‌توانند تامین‌کننده انرژی و آب مورد نیاز بدن در روزهای شلوغ کاری باشند و به ایجاد حس نشاط و شادابی در فرد هم کمک کنند. اگر این روزها مشغول خانه‌تکانی هستید، به شما توصیه می‌کنیم روزی یک لیوان انگور تازه مصرف کنید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ (بالای 70‌درصد) دارای آنتی‌اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها و اسیدهای چرب مناسبی برای تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن در روزهای شلوغ کاری است. اگر می‌خواهید در دوران خانه‌تکانی کمتر دچار افت انرژی یا گرفتگی‌های عضلانی شوید، به شما توصیه می‌کنیم همراه با چای یا دمنوش روزانه حتما یک تکه شکلات تلخ مصرف کنید. شکلات‌های تلخی که حاوی یک نوع مغز مانند بادام یا فندق هستند، می‌توانند انرژی بیشتری به شما بدهند و باعث کاهش اشتهای کاذب شوند. زمانی که اشتهای کاذب در روزهای شلوغ کاری از بین برود، میل شما به خوردن خوراکی‌های چرب، شیرین و پرکالری هم کمتر خواهد شد.

ماست مخلوط

ماست مخلوط از دیگر میان‌وعده‌های بسیار مفید برای افرادی است که این روزها مشغول خانه‌تکانی هستند. خود ماست سرشار از کلسیم، فیبر و پروتئین است و می‌تواند انرژی مناسبی به بدن برساند و باعث پیشگیری از گرفتگی‌های عضلانی شود. حالا زمانی که شما ماست را با خوراکی‌هایی مانند شکلات تلخ، مغزها و دانه‌های خام یا یک نوع میوه شیرین مانند موز یا انواع توت‌ها مخلوط می‌کنید، علاوه بر دریافت فیبر اضافی، ویتامین‌ها، املاح و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری هم به بدن می‌رسانید و انرژی ازدست‌رفته را با یک ترکیب غذایی بسیار سالم و مغذی جبران می‌کنید.

جو دوسر

جو دوسر که این روزها به‌صورت پرک‌شده، برشته و آماده در بسیاری از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در دسترس است، حجم فراوانی از فیبر غذایی را در خود جا داده و اگر به‌عنوان میان‌وعده در روزهای شلوغ خانه‌تکانی مصرف شود، می‌تواند علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن، باعث ایجاد حس سیری شود و جلوی ریزه‌خواری و افزایش وزن ناشی از آن را در این ایام بگیرد. شما می‌توانید جو دوسر پرک‌شده و آماده را با مقداری شیر، یک یا دو نوع از مغزها و دانه‌های خام و یک نوع میوه خشک مانند کشمش، مویز یا توت مخلوط کنید و آن را به‌عنوان میان‌وعده صبح یا عصر به مصرف برسانید.

میوه‌های خشک

شاید بسیاری از خانم‌ها در دوران خانه‌تکانی، وقت یا حوصله کافی برای مصرف میوه‌های تازه را نداشته باشند و از طرفی هم میل آنها به خوردن خوراکی‌های شیرین افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط توصیه می‌شود به‌جای مصرف شیرینی‌ها، کیک‌ها، بیسکویت‌ها یا کلوچه‌ها، از انواع میوه‌های خشک که حاوی پروتئین، ویتامین و املاح مختلفی هستند، استفاده کنید. میوه‌های خشک ذاتا قند بالاتری نسبت به میوه‌های تازه دارند و اگر بتوانید آنها را در ترکیب با ماست یا مغزها و دانه‌های خام مصرف کنید، از فواید بیشتری برخوردار خواهید شد.

آب

یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد اشتهای کاذب یا خستگی‌های مداوم در دوران خانه‌تکانی، کم‌آب شدن بدن است. کم‌آبی بدن می‌تواند عملکردهای مغزی را ضعیف کند و باعث افت قدرت سیستم دفاعی بدن شود. از این‌رو، توصیه می‌شود در دوران خانه‌تکانی حتما و همیشه یک پارچ پر از آب جلوی چشم خودتان داشته باشید و هر ۱ تا ۵/۱ ساعت هم حدود یک لیوان آب بنوشید. اگر می‌خواهید انرژی بدنتان در حد مطلوبی حفظ شود، می‌توانید گاهی چند قطره آب‌لیموی تازه یا مقداری عسل را در آب مصرفی بریزید و سپس آن را استفاده کنید.

شکوفه ذرت

شکوفه ذرت یا پاپ‌کورن خانگی می‌تواند یکی دیگر از میان‌وعده‌های بسیار مناسب برای تامین انرژی ازدست‌رفته بدن در دوران خانه‌تکانی باشد. بسیاری از متخصصان، لقب پادشاه میان‌وعده‌ها را به پاپ‌کورن داده‌اند زیرا این خوراکی واقعا همه‌پسند، خوشمزه و سرشار از فیبر غذایی است. البته باز هم تاکید می‌کنیم حتما از پاپ‌کورن‌های خانگی استفاده کنید تا نمک یا چربی اضافی به بدنتان نرسانید.

انواع سیب

انواع سیب دارای ترکیبی بسیار مغذی به‌نام پکتین هستند که می‌تواند علاوه بر حفظ تعادل در کلسترول و فشار خون، باعث پیشگیری از نوسانات قند خون شود.

زمانی که قند خون در روزهای شلوغ کاری تنظیم باشد، احتمال افت انرژی‌های ناگهانی شدیدا کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید با انرژی و شادابی بیشتری به کارهای روزانه‌تان بپردازید.

از طرف دیگر، انواع سیب دارای آب و فیبر غذایی مناسبی هم هستند و از این نظر هم باعث پیشگیری از خستگی‌های روزانه می شوند. شما می‌توانید روزانه 2 عدد سیب متوسط را در میان‌وعده صبح و عصر مصرف کنید. ترکیب سیب با پودر دارچین می‌تواند انرژی شما را دوچندان افزایش دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۰۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان