//
کدخبر: ۲۹۶۲۱۶ //

۹۳ درصد پزشکان کرمانشاهی به نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت متصل‌اند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: ۹۳ درصد از پزشکان استان به نسخه‌نویسی و ۹۱ درصد از داروخانه‌ها به نسخه پیچی سامانه الکترونیکی بیمه سلامت متصل هستند.

۹۳ درصد پزشکان کرمانشاهی به نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت متصل‌اند

 کیومرث مظفری در نشست شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت که در سرسرای سازمان سلامت استان کرمانشاه برگزار شد، همچنین از اتصال ۱۰۰ درصدی آزمایشگاه ها و ۹۸ درصدی مراکز تصویربرداری مانند رادیولوژی و پرتونگاری، ۸۳ درصدی درمانگاه های خصوصی و دولتی، ۱۰۰ درصدی بیمارستان های علوم پزشکی و ۵۰ درصدی بیمارستان های خصوصی استان به سامانه الکترونیکی بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز، او با بیان اینکه بیمه سلامت و تامین اجتماعی در راستای تحقق دولت الکترونیکی در برنامه ششم توسعه از سال ۹۸ تاکنون گام‌های بزرگی برداشته است، اضافه کرد: در ۹ ماه سپری شده از سال جاری ۳۵۵ هزار نسخه الکترونیکی و ۹۷ هزار پرونده الکترونیکی بستری و موقت بیمارستان تبادل شده است.

مظفری گفت: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شامل کارکنان دولت، سایر اقشار، ایثارگران، روحانیون، دانشجویان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و روستاییان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: بیمه سلامت کرمانشاه ماهیانه سه میلیارد تومان برای مددجویان کمیته امداد و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بیماران خاص استان که ۲ هزار و ۲۷۰ نفر مانند بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام اس و کلیوی هزینه درمانی می کند.  

بیمه سلامت از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌ است

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای کاهش دغدغه های مردم و کمک به مراکز درمانی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون خبر داد و گفت: بیمه سلامت بدهی خود را در سال گذشته به تمام مراکز درمانی اعم از پزشکان، مراکز درمانی روستایی، داروخانه ها، بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی و دولتی تسویه کرده است.

مظفری همچنین از تسویه بدهی بیمه سلامت به پزشکان و داروخانه ها تا آذر ماه امسال که به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل اند، بیمارستان های خصوصی تا شهریورماه، بیمارستان های علوم پزشکی تا مردادماه ۷۰ درصد، خدمات سطح یک و خانه بهداشت روستاها ۸۰ درصد تا آذر ماه سالجاری خبر داد.  

دفترچه های بیمه سلامت تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید می شود

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحران شیوع ویروس کرونا و مشکلات معیشتی آن برای اقشارجامعه گفت: بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه های مردم و دغدغه های معیشتی، تمام دفترچه‌های فاقد اعتبار را تا ۳۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به طور سیستماتیک تمدید می کند.

مظفری همچنین از صدور دفترچه رایگان برای افراد فاقد هرگونه بیمه درمانی خبر داد و گفت: سامانه آزمون وسع تا پایان شیوع بیماری کوید ۱۹ برداشته شده است و به همین دلیل برای افراد فاقد دفترچه رایگان صادر می‌شود و می توانند از خدمات بیمه سلامت فقط مراکز درمانی دولتی برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به بهتر شدن وضعت شیوع ویروس کرونا در استان، آن را حاصل مشارکت خوب مردم، تلاش مسوولان و کادر درمانی دانست و گفت: عادی انگاری این بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن، شست و شوی مرتب دست ها، دورهمی ها و مهمانی و گردهمایی باعث اوج گیری دوباره آن می شود.  

مظفری با اشاره به سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت گفت: این سامانه ۲۴ ساعت پاسخ گوی سئوالات و خدمات به مردم است و می توانند با ارسال کد * ۱۶۶۶ # از وضعیت بیمه ای خود از طریق این سامانه آگاه شوند.

مردم مواظب کلاهبرداری افراد از نام بیمه سلامت باشند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به سوء استفاده برخی از شرکت ها و افراد از نام بیمه سلامت برای ارایه خدمات درمانی گفت: در روزهای اخیر شنیده شده، برخی به اسم بیمه سلامت و دادن تخفیف های ویژه مانند دندان پزشکی سعی در ترغیب افراد می کنند که از آنها خدمات درمانی و یا کالای پزشکی خریداری کنند و حتی به افراد را با دروغ تهدید می کنند اگر از آنها خرید نکنند بیمه سلامت آنان قطع می شود.

مظفری با بیان اینکه بیمه سلامت تمام خدمات خود از طریق مراکز پیشخوان دولتی انجام می دهد، هرگونه وابستگی بیمه سلامت با شرکت ها، افراد و سازمان های دیگر را تکذیب و از افراد خواست اگر کسی به اسم بیمه سلامت با آنها تماس و مراجعه داشت فورا شماره او به سامانه ۱۶۶۶ اطلاع رسانی کند تا از طریق مراجع قانونی ان را پیگیر کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و بخصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ایرنا

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۶۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان