//
کدخبر: ۲۹۰۹۲۱ //

ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا؛علت چیست؟

یک متخصص عفونی گفت: فردی که طی دوران یا بعد از بیماری کرونا ریزش مو را تجربه می‌کند بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد.

ریزش مو در افراد مبتلا به کرونا؛علت چیست؟

محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده تاکنون هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین کووید-۱۹ و ریزش مو ثابت نشده است. ریزش مو در فرد مبتلا به کرونا از عوارض این بیماری محسوب نمی‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: عوامل ریزش مو شامل کم‌خونی، بیماری‌های قارچی و عفونی، حساسیت‌های خاص، استرس و اضطراب و جنبه‌های ارثی است. فردی که طی دوران یا بعد از بیماری کرونا ریزش مو را تجربه می‌کند بیشتر به دلیل استرس و اضطرابی است که در دوران بیماری دارد. این افراد باید در دوران بیماری خونسردی خود را حفظ کنند تا استرس و اضطراب کاهش یابد.

یزدی با اشاره به اینکه افراد باید بعد از بهبودی عواملی را که سبب ریزش مو شده، رفع کنند، بیان کرد: در این راستا و در ابتدا مهمترین نکته کاهش استرس و اضطراب است که بهترین راه کنترل استرس و اضطراب ورزش کردن است. ورزش‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این شرایط مفید هستند.

دبیر انجمن متخصصان بیماری‌های عفونی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سپس فرد باید عوامل دیگر همچون کم‌خونی را جبران کند. در این زمینه خوردن گوشت قرمز، جگر، سبزیجات و مصرف قرص آهن توصیه می‌شود. همچنین خانم‌هایی که در دوران عادت ماهانه خونریزی‌های شدیدی دارند، باید تحت نظر دکتر خونریزی را کنترل کنند و برای رفع بیماری‌های انگلی که مانع جذب خون می‌شود، اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «افراد باید بهداشت سر و موی خود را رعایت کنند» ادامه داد: خانم‌ها نباید از روسری دیگران و آقایان نیز از کلاه یکدیگر استفاده کنند زیرا این امر سبب انتقال بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود. همچنین باید در آرایشگاها از وسایل شخصی استفاده شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر می‌دانیم که همه افراد جامعه دچار اضطراب و استرس‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا هستند که برای کاهش این اضطراب و استرس به آن‌ها توصیه می‌شود که حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. همچنین سطح سیستم ایمنی بدن خود را با تغذیه مناسب و خوردن ویتامین‌ها افزایش دهند و ورزش کنند. باید گفت که درمان ریزش مو به هر دلیلی که اتفاق می‌افتد بستگی به بدن فرد بیمار دارد و نمی‌توان برای بهبودآن زمان تعیین کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۹۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان