//
کدخبر: ۲۸۲۴۸۹ //

شیر فندق بخورید تا پیر نشوید

شیر فندق، نوشیدنی مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن موجب به تاخیر افتادن روند پیری سلول‌ها می شود.

شیر فندق بخورید تا پیر نشوید

شیر فندق به‌عنوان خوراکی مغذی در رژیم غذایی متعادل و متنوع توصیه می‌شود. فندق همانند دیگر خشکبار انرژی‌زاست و منبع غنی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، اسیدهای چرب غیراشباع، فیبرها و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی محسوب می شود. اما مهم ترین فواید مصرف این نوشیدنی به ترتیب زیر است:

از جمله مهم‌ترین مواد معدنی فندق می‌توان به پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و آهن اشاره کرد. تمام این ترکیبات برای تشکیل بافت‌ها، رشد اندام‌ها و عملکردهای حیاتی بدن ضروری هستند. متابولیسم سلول‌ها نیز به این ترکیبات نیاز دارند. البته کلسیم موجود در شیر فندق به‌اندازه شیر دام نیست اما منبع خوبی برای افرادی است که به‌دلایل مختلف نمی‌توانند شیر دام مصرف کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،چربی‌های موجود در خشکبار از نوع اسیدهای چرب غیراشباع به‌خصوص امگا9 هستند. البته در حد کمتری اسیدهای چرب امگا3 نیز وجود دارد. این چربی‌ها برای رشد و عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند و در پایین نگه‌داشتن کلسترول بد خون (LDL)، حفظ کلسترول خوب (HDL) و کاهش تری‌گلیسرید نقش دارند. براساس مطالعات، مصرف شیر فندق در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی موثر است.

شیر فندق سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های موثر مانند ویتامین E است که مانع از آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شود و روند پیری سلول‌ها را به‌تاخیر می‌اندازد. این ترکیبات همچنین به حفظ حالت ارتجاعی عروق خونی نیز کمک می‌کند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۴۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان