//
کدخبر: ۲۸۱۱۵۶ //

نوار قلب نرمال، به تنهایی تضمین کننده سلامت قلب نیست

یک متخصص قلب و فوق تخصص بالن آنژیوپلاستی گفت: نوار قلب نرمال به معنی نداشتن بیماری قلبی نیست.

نوار قلب نرمال، به تنهایی تضمین کننده سلامت قلب نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حبیب حی بر چهارشنبه با اشاره به اینکه هر دردی از ناف تا فک می‌تواند مربوط به بیماری قلبی باشد گفت: اگر فردی علائمی مثل احساس درد یا سنگینی در قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس، سرگیجه و یا احساس سوزش سردل داشته باشند باید هرچه سریعتر به پزشک متخصص قلب مراجعه کند.

وی به تمام افراد بالای ۴۰ سال توصیه کرد: برای بررسی وضعیت قلبی مورد بررسی با اکوکاردیوگرافی و در صورت صلاحدید متخصص قلب، تست ورزش بدهند.

حی بر ادامه داد:  بیماران دیابتی و افراد مسن و گاها افراد سیگاری، ممکن است درد را احساس نکنند و این بیماران لازم است به صورت دوره ای مورد بررسی قلبی قرار گیرند و نداشتن درد در این افراد دلیل بر سالم بودن نیست.

 

کاهش سن بروز سکته‌های قلبی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: متاسفانه بر خلاف جوامع پیشرفته که سن بروز سکته قلبی بالای ۶۰ سالگی است، در ایران و به ویژه خوزستان، سن بروز سکته‌های قلبی حدود ۴۰ تا ۵۰ سالگی گزارش شده و در این سنین متاسفانه مرگ و میر ناشی از سکته قلبی بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه علت بروز سکته قلبی در سنین کمتر در جوامع ایران ناشی از سبک نامناسب زندگی است بیان کرد: استرس های زیاد زندگی، رژیم‌های غذایی پرچرب و فست فود، مصرف زیاد نوشابه ، کم تحرکی، شیوع بیماری های زمینه ای مثل دیابت و فشارخون، نبود روش‌های بیماریابی موثر و مشاغل سخت و زیان آور زمینه را برای بروز این بیماری در جوامع ایرانی و خوزستان فراهم کرده است.

حی بر بیان کرد: همچنین مصرف سیگار و مواد افیونی، تغییرات اقلیمی و آلودگی هوایی و متاسفانه در سال های اخیر شیوع بیماری‌های ویروسی و به ویژه کرونا نیز زمینه ساز ابتلا به این بیماری شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۱۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان