//
کدخبر: ۲۸۰۴۵۴ //

فوت ۲۰۷ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

فوت ۲۰۷ بیمار کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۴ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۰۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۳۹ هزار و ۸۸۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۲۲۲ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تاکنون ۳۶۹ هزار و ۸۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تاکنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

به گزارش فرتاک نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شواهد نشان می‌دهد که مصرف کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری از بیماری را تجربه کرده‌اند و میزان مرگ و میر در مبتلایان به بیماری در این گروه بیش از سایر افراد است.

وی افزود: همچنین خانواده این افراد به واسطه مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی، ریسک خطر بالاتری را نسبت به ابتلا به بیماری کرونا  و البته سایر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات تجربه می‌کنند. بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی به دلیل همه‌گیری بیماری در کشور، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لاری ادامه داد: درخواست ما از مردم عزیز کشورمان این است که ضمن خودداری از استعمال هرگونه مواد دخانی از قبیل قلیان، سیگار پیپ و قلیان چه به صورت انفرادی و چه به صورت گروهی، از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله قلیان سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می‌شود خودداری کنند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم که با توجه به افزایش ابتلا و بستری به دلیل کرونا، عزم و اراده بیشتری در رعایت اصول سه گانه شست‌وشوی دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک داشته باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۴۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان