//
کدخبر: ۲۸۰۲۸۴ //

پیش بینی مرگ و میر بیماران کرونایی با یک مدل محاسباتی

پژوهشگران آمریکایی، یک مدل محاسباتی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به پیش‌بینی مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ کمک کند.

پیش بینی مرگ و میر بیماران کرونایی با یک مدل محاسباتی

به نقل از مدیکال‌اکسپرس، از آنجا که همه‌گیری کووید- ۱۹، زندگی و سلامت افراد بسیاری را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده، لازم است که پیامدهای آن برای هر بیمار پیش‌بینی شود.

گروهی از پژوهشگران "بیمارستان ماونت سینای"(Mount Sinai Hospital) آمریکا با استفاده از بزرگترین پایگاه داده‌ای که تاکنون جمع‌آوری شده است، مدلی را برای پیش‌بینی دقیق مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ ارائه داده‌اند.

به گزارش فرتاک نیوز،شاید این مدل بتواند یک نشانه حیاتی جدید ارائه دهد که طی دوره بستری شدن بیمار، به طور مرتب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با مراقبت‌های بالینی از بیماران کووید-۱۹ ادغام می‌شود. شاید گروه‌های پزشکی بتوانند از نتایج به دست آمده از این مدل، برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ که در خطر مرگ قرار دارند، استفاده کنند تا درمان‌های مناسب برای پیشگیری از مرگ و میر این افراد به کار گرفته شوند.

این مدل، براساس ویژگی‌های بالینی از جمله سن بیمار، اشباع اکسیژن طی ملاقات پزشکی و نحوه ملاقات مانند بستری شدن، مداوای سرپایی و ملاقات از راه دور با پزشک طراحی شده است.

شیوع کووید-۱۹، میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر خود قرار داده و به مرگ صدها هزار نفر منجر شده است.

دکتر "گاوراو پاندی"(Gaurav Pandey)، استادیار حوزه ژنتیک گفت: پیش‌بینی مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که با طیفی از عوارض روبرو هستند، بسیار دشوار است زیرا این عوارض، مانع پیش‌آگاهی و مدیریت بیماری می‌شوند. هدف ما این بود تا یک مدل دقیق برای پیش‌بینی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ ابداع کنیم که کار خود را با کمک روش‌های محاسباتی انجام می‌دهد و به شناسایی ویژگی‌های بالینی می‌پردازد که می‌توانند خطر مرگ و میر را پیش‌بینی کنند.

این پژوهش، در مجله "Lancet Digital Health" به چاپ رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۲۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان