//
کدخبر: ۲۸۰۳۵۸ //

دادگستری آذربایجان‌شرقی به سوءاستفاده کنندگان در مورد واکسن آنفلوآنزا هشدار داد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با هشدار به سوءاستفاده کنندگان از وضعیت موجود برای احتکار و ایجاد بازار سیاه، گفت: دستگاه قضایی استان با ایجاد کنندگان بازار سیاه، احتکار کنندگان واکسن و همچنین واردکنندگان و فروشندگان واکسن‌های تقلبی برخورد جدی و قانونی خواهد کرد.

دادگستری آذربایجان‌شرقی به سوءاستفاده کنندگان در مورد واکسن آنفلوآنزا هشدار داد

احمد موقری در جلسه پایش برنامه‌های واکسیناسیون پیشگیرانه علیه بیماری آنفلوآنزا، اظهار کرد: تزریق واکسن آنفولانزا به ترتیب اولویت گروه‌های هدف در برنامه کاری شبکه بهداشت و درمان استان انجام می‌شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و در معرض آسیب قرار داشتن افراد در رده‌های سنی بالای 65 سال و پایین‌تر از پنج سال و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر)، تزریق واکسن آنفلوآنزا لازم و ضروری است.

وی با بیان این‌که تزریق این واکسن هیچ تأثیری در بهبود یا پیشگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد، گفت: مردم اطمینان داشته باشند ساز و کار لازم برای شناسایی و اختصاص واکسن به تمامی گروه‌های مورد نیاز و هدف و نظارت کامل بر آن پیش بینی شده است.

موقری اضافه کرد: برای پیشگیری و برخورد با افرادی که در اندیشه سوء استفاده از وضعیت پیش آمده بوده و از هم اکنون برای ایجاد بازار سیاه و توزیع واکسن تقلبی یا قاچاق آن به خارج از کشور برنامه ریزی می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی گفت: واکسن آنفلوآنزا به همان اندازه که برای افراد قید شده ضروری بوده به همان میزان برای افرادی که از سلامت جسمی برخوردارند، غیرضروری و حتی در مواردی با توجه به عوارض این دارو می‌تواند مضر نیز باشد.

به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای واکسینه کردن افراد اولویت‌دار، تاکید کرد: به سبب احتمال وجود برخی داروهای تقلبی، دستگاه‌های ذیربط مکلف به نظارت بر نحوه پخش و قیمت و کنترل داروهای موجود در بازار هستند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: با رعایت بهداشت فردی و استفاده از طب سنتی اسلامی می‌توان به سادگی از سرایت و آلودگی به ویروس آنفلوآنزا جلوگیری و از شیوع بیماری کرونا نیز پیشگیری کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان