//
کدخبر: ۲۸۰۱۶۲ //

میزان استاندارد ورزش کردن در طول هفته چقدر است؟

مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه میزان استاندارد ورزش کردن در طول هفته را برای ورزشکاران عادی 150 دقیقه اعلام کرد.

 میزان استاندارد ورزش کردن در طول هفته چقدر است؟

با بیان اینکه میزان استاندارد ورزش در طول هفته برای ورزشکاران عادی با ورزشکاران حرفه‌ای متفاوت است، اظهار کرد: براساس آخرین نظریه‌های علمی، میزان استاندارد ورزش برای افرادی که تنها با هدف حفظ سلامت و تندرستی خود ورزش می‌کنند، 150دقیقه در طول هفته است.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاری می‌خواهد بهترین نتیجه را از ورزش کردن بگیرد، باید ترکیبی از ورزش‌های هوازی و قدرتی را در سه جلسه 50 دقیقه‌ای در هفته داشته باشد.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیرپایگاه قهرمانی استان کرمانشاه تاکید کرد: برای آن گروه از افرادی که به تازگی ورزش کردن را با هدف حفظ سلامتی خود شروع کرده‌اند نیز باید میزان شدت و فشار تمرین به مرور افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: شدت تمرینات ورزشی برای این افراد تا جلسه دوازدهم باید به شکل پله ای بالا برود و تایم‌های استراحت نیز به مرور کمتر شود.

 روشنی درباره مدت زمان استراحت در هر تایم ورزشی هم گفت: مدت زمان استراحت بین تمرینات ورزشی بستگی به توان بدنی ورزشکار دارد، افرادی که به تازگی ورزش خود را شروع کرده اند می‌توانند هر تایم 50 دقیقه خود را به 10 بخش پنج دقیقه ای تقسیم کنند، به این شکل که پنج دقیقه ورزش و پنج دقیقه استراحت داشته باشند و بعد از آن به مرور مدت زمان استراحت را کم و ورزش را زیاد کنند.

وی تاکید کرد: درصورتی که استراحت فرد بیشتر از مدت زمان تمرینش باشد، فرصت تجمع  اسیدلاکتیک زیادی را به بدنش می‌دهد و همین مسئله به اصطلاح باعث سنگینی بدن شده و فرد توان ادامه دادن به تمریناتش را ندارد.

مدیر پایگاه قهرمانی کرمانشاه یادآور شد: بعد از 20 دقیقه از شروع تمرینات ورزشی باید ضربان قلب 30 تا 40 درصد از شرایط عادی بالاتر برود و تعریق صورت گیرد، در آن صورت چربی سوزی بدن آغاز می‌شود.

وی در ادامه درخصوص مدت زمان استاندارد برای تمرین ورزشکاران حرفه ای هم گفت: برای این دسته از ورزشکاران، باتوجه به مسابقاتی که در پیش دارند و توقعی که باشگاه از آنها دارد، مدت زمان تمرین متفاوت است.

روشنی تاکید کرد: گاها ورزشکاری حرفه ای به دلیل مسابقات مهمی که در پیش دارد، هر روز سه جلسه به مدت 90 دقیقه هم باید تمرینات ورزشی خود را ادامه دهد، لذا بدن این ورزشکار به این شدت و فشار تمرینات عادت کرده و می‌تواند آن را تحمل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان