//
کدخبر: ۲۷۸۷۳۵ //

برای رسیدن به لاغری در رژیم غذایی خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

وقتی قرار باشد با رژیم غذایی خودتان را لاغر کنید یعنی می خواهد کالری به دست آوردن انرژی خود را کم کنید و دقیقا می دانید کدام نوع تغذیه را می توانید حذف کنید.

برای رسیدن به لاغری در رژیم غذایی خود به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که می دانید به طور کلی دو راه اصلی برای رسیدن به لاغری وجود دارد. اول این که بتوانیم غذایی را که می خوریم کنترل کنید و دوم تخلیه انرژی به واسطه های مختلفی چون ورزش کردن. بجز این روش ها انواع مختلف قرص های لاغری و جراحی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش سرویس سلامت فرتاک نیوز، تا جایی که ممکن است سراغ این موارد نروید و یادتان باشد یک فرد که از چاقی مفرط رنج می برد تنها می تواند با نظر پزشک خود دست به استفاده از روش های درمانی مانند قرص و جراحی بزند.

لاغری

از این رو امروز در این مقاله قصد داریم با نقش رژیم غذایی درست در لاغری آشنا شویم و نکات مهمی را در این باره بیان کنیم. دقت داشته باشید هر آن چیزی که می خوریم و نمی خوریم در رژیم غذایی ما تاثیر مستقیم دارد و می تواند اثرات مهمی در روند لاغری ما داشته باشد.

یکی از مهمترین مباحث در رژیم غذایی این است که بتوانیم رابطه ای مناسب بین انرژی مورد نیاز بدن و انرژی دریافت شده از مواد غذایی برقرار کنیم.

مادامی که این دو انرژی در تعادل و تناسب یک دیگر باشند می توان امیدوار که می توان وزنی متعادل داشت اما متاسفانه بر اساس سبک زندگی امروزی ما می توان گفت که میزان کالری و انرژی دریافت شده چندین برابر انرژی مورد نیاز بدن برای مصرف می باشد.

لاغری+شکم

اینجا نیز کاملاً مشخص است ورزش به عنوان افزایش دهنده نیاز بدن به کالری بیشتر می تواند نقش موثری در تنظیم انرژی دریافتی و مصرفی بازی کند.

اما فارغ از آن سوال اصلی این است که چگونه می توان با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب این تناسب را ایجاد کنیم؟ قبل از پاسخ به این سوال در نظر داشته باشید که موارد گفته شده یک سری اطلاعات کلی خواهند بود که نقش راهنمایی را خواهند داشت. از این رو برای داشتن رژیم غذایی دقیق و بهتر باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

یک هفته آزمایشی برای رسیدن به لاغری

قبل از این که هر اقدامی بکنید باید شاخص توده بندی خودتان را به دست بیاورید. این شاخص بر اساس قد و وزن شما مشخص می کند از وزن ایده آل خودتان که می تواند نشانه ای از لاغری باشد چقدر فاصله دارید. انواع سایت های اینترنتی به صورت آنلاین این شاخص را به شما ارائه می دهند. بعد از کشف این شاخص به نوعی هدف اصلی شما مشخص است و فاصله شما تا هدف نیز کاملا قابل لمس و تشخیص است.

بعد از آن شما باید به مدت یک هفته یا ده روز تمام زندگی خود را زیر نظر داشته باشید، این که چه می خورید و چه انجام می دهید. مسلما اتفاقات ریز و نادیده بسیاری در این بین خواهد بود که از قلم خواهند افتاد نگران این موارد نباشید.

شما باید متوسط میزان خواب، میزان فعالیت های مختلف و مهمتر از همه نوع رژیم غذایی با ریز عنوان تغذیه خود را به دست بیاورید. بعد از گذشت ده روز شما به یک نوع میانگین تقریبا جامع می رسید و مشخص می کنید که در روز چه چیزهایی را مصرف و توسط چه کارهایی انرژی خود را صرف می کنید.

حال تنها کافی است بر اساس اطلاعات موجود در اینترنت کالری موجود در غذاهای انتخاب شده خودتان به عنوان رژیم غذایی معمول به دست بیاورید و جمع آن ها را بنویسید.

لاغری (1)

در طرف دوم نیز بر اساس اطلاعاتی که به راحتی پیدا می شود می توانید میزان کالری مصرف شده خودتان را بر اساس فعالیت های انجام گرفته به دست بیاورید. یادتان باشد هر اتفاقی در زندگی باعث از دست رفتن کالری می شود. خوابیدن، نشستن، فکر کردن، درس خواندن و حتی داشتن باد معده مستلزم مصرف کالری است.

از این رو سعی کنید جزئیات بیشتری را در بخش مصرف کالری دخیل کنید. سپس جمع این موارد را نیز یادداشت کنید. حال شما در دو طرف معادله به دست آوردن انرژی و مصرف آن دو کمیت عددی قابل مقایسه دارید. احتمالا کمیت مصرف انرژی شما به شکل غیر باوری چند برابر از دست دادن انرژی باشد. این اتفاق به صورت عددی وقتی مشاهده می کنید کاملا می توانید درک کنید که چه قدر باید تلاش کنید و چه تناسبی را باید برقرار کنید.

فایده اصلی روش گفته شده

اما اصلی ترین مزیت این روش این است که شما برای رسیدن به لاغری از مسیر سلامتی خود عبور می کنید و سلامتی شما از دست نخواهد رفت. زیرا شما بر اساس نیاز بدن خودتان در حال تصمیم گیری هستید. وقتی قرار باشد با رژیم غذایی خودتان را لاغر کنید یعنی می خواهد کالری به دست آوردن انرژی خود را کم کنید و دقیقا می دانید کدام نوع تغذیه را می توانید حذف کنید. البته در این مسیر باید از یک مشاوره تغذیه نیز استفاده کنید تا با اثرات مثبت و منفی تغذیه خود آشنا شوید. یادتان باشد هیچ چیز در این دنیا ارزش سلامتی را ندارد، حتی لاغری!

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۷۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان