//
کدخبر: ۲۷۸۱۰۵ //

نقش مصرف ویتامین C و E در سلامت پوست افراد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف انواع ویتامین و مواد غذایی به منظور داشتن پوستی سالم و شاداب توضیحاتی داد.

نقش مصرف ویتامین C و E در سلامت پوست افراد

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  درباره داشتن پوستی سالم و شاداب اظهار کرد: هیچ غذای خارق العاده‌ای وجود ندارد که باعث ایجاد پوستی سالم یا شاداب شود.

او افزود: همیشه برای سالم بودن هر نقطه‌ای از بدن مجموعه‌ای از غذا‌ها و مواد مغذی سالم و مفید نیاز است که پوست هم همانند بدن به این مواد احتیاج دارد.

به گزارش فرتاک نیوز،جوزدانی تصریح کرد: خیلی از افراد به اشتباه معتقدند که تنها استفاده از ماسک، روش‌های درمانی مانند مزوتراپی، استفاده از دستگاه‌های هایپو، نوشیدن آب، مصرف مواد غذایی کلاژن ساز به علت وابستگی آن به پوست برای داشتن پوستی شاداب و سالم موثر است اما واقعیت این است که هیچ کدام از این موارد به تنهایی نمی‌توانند برای پوست افراد عملکردی داشته باشند و هر کدام از آن‌ها در حوزه تخصصی خود مهم هستند.

رژیم غذایی مناسب در داشتن پوستی سالم موثر است

او با بیان اینکه داشتن بیس و پایه رژیم غذایی درست برای وجود پوستی سالم و شاداب تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: نداشتن رژیم غذایی مناسب یا بیس و پایه درست، عدم دریافت کافی پروتئین، نبود کلاژن سازی مناسب در پوست و ... اول به صورت ابتدایی باعث کاهش شادابی پوست و دوم اینکه باعث می‌شود تا تمام کار‌های درمانی روی پوست بی تاثیر باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به تاثیر ویتامین A بر داشتن پوستی سالم و شاداب تصریح کرد: ویتامین A در شفافیت پوست و سلامت پوست نقش بسیار مهمی دارد. شاید جالب باشد که بدانیم مصرف ویتامین در کشور ما بسیار محدود است و به علت کم بودن باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای افراد شده است که در اینصورت مصرف روغن ماهی، انواع ماهی ها، اسفناج‌ها و هویج باعث تامین مقدار زیادی از ویتامین‌ها در بدن خواهند شد.

جوزدانی ادامه داد: پیش ماده ویتامین A که در سبزیجاتی مانند اسفناج و هویج وجود دارند، بهتر است به صورت پخته همراه مواد غذایی استفاده شوند تا قابلیت جذب شان افزایش پیدا کند.

نقش مصرف ویتامین C و E در سلامت پوست افراد

او گفت: ویتامین C و E به عنوان آنتی اکسیدان‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت پوست افراد دارند.  با توجه به نزدیک شدن فصل پاییز ترکیب این ویتامین ها در پرتقال، لیمو، گریپ فروت، گوجه فرهنگی، مغزها، تخمه آفتاب گردان، روغن زیتون و ... وجود دارد.

جوزدانی توصیه کرد: بهتر است تخمه آفتاب گردان به عنوان یک ترکیب آنتی اکسیدانی، داشتن ویتامین ‍E کافی و اسید‌های چرب مفید، نسبت به مابقی انواع آجیل‌ها در برنامه غذایی مصرف شود زیرا می‌تواند نقش موثری در سلامت پوست داشته باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تاثیر مصرف روی و زینک بر داشتن پوستی سالم و شاداب تصریح کرد: مصرف روی و زینک به عنوان یک موضوع بسیار مهم در سلامت پوست افراد شناخته شده است که در مواد غذایی مانند بادام، جوانه‌ها و گوشت بوقلمون وجود دارد. باید دانست که این گوشت نسبت به مابقی گوشت‌های دیگر دارای روی و زینک بیشتری است.

جوزدانی اضافه کرد: تهیه جوانه‌هایی مانند ماش و گندم بسیار راحت است؛ بنابراین افراد می‌توانند آن‌ها را در غذا به خصوص در سالاد به عنوان منبع گیاهی روی، استفاده کنند.

تاثیر سلنیوم بر تقویت و شادابی پوست

او با بیان اینکه ترکیب سلنیوم تاثیر زیادی بر تقویت، سلامتی و شادابی پوست دارد، تاکید کرد: سلنیوم در ماهی تن، ماهی سالمون، سیر، تخم مرغ، برنج قهوه ای و جوانه‌ها وجود دارد که مصرف جوانه‌ها به علت داشتن سلنیوم و روی همیشه بر سلامت پوست تاثیر زیادی داشته اند. همچنین اسید‌های چرب امگا ۳ در ماهی‌هایی مانند سالمون، ساردین، روغن بذر کتان، انواع آجیل‌ها مانند گردو، بادام و تخمه آفتاب گردان وجود دارد که استفاده از آن‌ها در تقویت و سلامت پوست بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

جوزدانی درباره تهیه مواد غذایی ارزان قیمت در سلامت پوست‌ها گفت: تهیه هویج، گوجه فرنگی، انواع میوه، تخمه آفتاب گردان، جوانه‌ها و تخم مرغ به عنوان منابع ارزان قیمت در داشتن پوستی سالم و شاداب تاثیر بسیار زیادی دارند.

نوشیدن آب فراوان برای داشتن پوستی شاداب را در اولویت قرار دهید

او تصریح کرد: نوشیدن آب فراوان در داشتن پوستی سالم و شاداب بسیار تاثیر گذار خواهد بود که باید حتما در برنامه غذایی افراد رعایت شود و آن را جزو اولویت برنامه روزانه قرار داد.

جوزدانی ادامه داد: اگر می‌خواهیم پوستی شاداب و سالم داشته باشیم باید از مصرف برخی مواد غذایی مانند شکر در هر شکلی مثل شکلات، شیرینی جات، قند ساده و ... اجتناب کرد؛ چرا که استفاده از آن باعث تحریک ترشح انسولین خواهد شد.

او افزود: مصرف نان‌های ساده هم یکی دیگر از مهم‌ترین ترین عوامل در جهت عدم داشتن پوستی سالم و شاداب است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: مصرف اسنک‌ها به خصوص چیپس، پفک، لبنیات پرچرب به علت انتقال و ذخیره سموم در قسمت‌های چربی، نان‌های سفید، مواد غذایی آماده مصرف، سیب زمینی سرخ کرده، گوشت‌های پرچرب بر عدم داشتن پوستی سالم و شاداب نقش دارند.

جوزدانی در پایان یادآوری کرد: افراد اگر قصد استفاده از روش‌های درمانی برای داشتن پوستی سالم و شاداب را دارند باید در ابتدا روش‌های خانگی را جدی بگیرند و سپس در کلینیک‌های درمانی به انجام عمل‌های زیبایی و ... به منظور داشتن پوستی سالم، شاداب و تاثیرگذار اقدام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۸۱۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان