//
کدخبر: ۲۷۱۱۰۸ //

شاید نیاز باشد واکسن کرونا را به طور مداوم تزریق کنیم!

معاون تحقیقات و فناری وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر "ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا و کاهش احتمال اثربخشی واکسن کرونا" توضیحاتی ارائه داد.

شاید نیاز باشد واکسن کرونا را به طور مداوم تزریق کنیم!
به گزارش فرتاک نیوز،

اخیرا اخباری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر این که اگر ویروس کرونا بتواند باعث ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا شود، پس اگر واکسن کرونا نیز کشف شود نمی‌تواند چندان مفید باشد و شاید نیاز باشد واکسن کرونا را به طور مداوم تزریق کنیم!

رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم در واکنش به این مطلب گفت: آن چه تاکنون مشخص است این است که ابتلا به بیماری کرونا باعث ایجاد ایمنی پایداری می‌شود و معلوم نیست که ایمنی ناشی از ابتلا به این بیماری ناقص باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواردی از ابتلای مجدد به کرونا در ایران داشته ایم، تصریح کرد: خیر؛ در هیچ جای دنیا نیز هنوز ثابت نشده است که ابتلای مجدد به کرونا رخ بدهد؛ در مورد اکثر افرادی که گفته می‌شد که دچار ابتلای مجدد به این بیماری شده اند پس از بررسی مشخص شد که طول بیماری آن‌ها افزایش یافته است و در واقع یک کرونای طول کشیده است و در برخی موارد استثنائی حتی بیماری تا ۶۰ روز به طول انجامیده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۱۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان