//
کدخبر: ۲۶۹۷۵۹ //

ایران از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات کرونا

یک کارشناس: احتمالا واکسن کرونا تا پایان سال میلادی جاری و یا اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار بگیرد و ایران از کشورهای پیشرو در این زمینه است .

ایران از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدرضا محبوب‌فر (عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران و عضو ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا)  در یک برناه رادیویی گفت: ایران در زمینه تحقیقات بیماری کرونا، جزو ۵ کشور اول در جهان قرار گرفته است.وی افزود: وضعیت شناخت دارو و واکسن کرونا در ایران هم‌تراز با جهان پیش می‌رود.

عضو انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت ایران با بیان این که بسیاری از کشورها مراحل پایانی آزمایش های بالینی واکسن کرونا را سپری می‌کنند، اظهار داشت: واکسن کرونا هنوز به تولید انبوه نرسیده است و واکسن‌های موجود در مرحله آزمایش قرار دارند.وی ادامه داد: ما در حوزه کشف و تولید داروی درمانی کرونا پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

محمدرضا محبوب‌فر تاکید داشت: در حال حاضر بیمارستان‌های ایران – مراکز ویژه کرونا – از داروی «اینترفرون» برای کاهش تظاهرات بالینی بیماری کرونا استفاده می‌کنند.وی با اشاره به پلاسما درمانیِ کرونا، توضیح داد: پلاسمای بیماران بهبودیافته از کرونا می‌تواند بسیاری از علائم بالینی بیماران کرونایی را از بین ببرد و در حال حاضر اکثر مراکز درمانی از این روش برای درمان بیماران بهره می‌گیرند.

عضو ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به واکسن‌های تحت آزمایش، اظهار داشت: در حال حاضر واکسن‌های تولید شده، بر روی بیماران بدون علامت و بیماران دارای علامت آزمایش می‌شوند.وی افزود: تصور می‌کنم که واکسن کرونا تا پایان سال میلادی جاری یا اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار گیرد.

محمدرضا محبوب‌فر با اشاره به واکسن آنفلوانزا، توضیح داد: این واکسن ترکیبی از ویروس آنفلوانزا و ویروس‌های خفیف‌شده‌ای از کرونا، را شامل می‌شود که در ایران و اکثر کشورهای دنیا در حال تولید است.محبوب‌فر ادامه داد: واکسن آنفلوانزا از اوایل پاییز به ایران وارد می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۷۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان