//
کدخبر: ۲۶۹۰۵۵ //

پاسخ به یک سوال مهم در خصوص ماسک و دستکش فرد مبتلا به کرونا

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقدند با توجه به شواهد موجود توصیه ای برای ضرورت دور انداختن فوری ماسک فرد بیمار در خارج از خانه وجود ندارد. باید دستمال کاغذی یا دستکش و ماسکی که در خانه توسط فرد بیمار یا مشکوک به بیماری استفاده می شود را در کیسه ای جدا از زباله های عادی قرار داده و سپس آن را محکم بسته و به سطل زباله منتقل کرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

پاسخ به یک سوال مهم در خصوص ماسک و دستکش فرد مبتلا به کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ماسک و دستکش استفاده شده توسط فرد مبتلا به کووید-۱۹ باید خارج از خانه دور انداخته شود یا خیر؟

آن‌ها می‌گویند: بر طبق اعلام مرکز کنترل پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، زباله‌های تولید شده توسط مبتلایان به کووید-۱۹( اعم از دستکش، دستمال کاغذی و ماسک) مانند زباله‌های تولید شده توسط سایر مبتلایان به بیماری‌های عفونی بوده و نوعی زباله بیمارستانی محسوب می‌شوند و مردم باید از توصیه‌های بهداشتی خاصی که متخصصان برای دفع صحیح ماسک و دستکش‌های استفاده شده در نظر گرفته‌اند پیروی کنند.

در وهله اول باید به این نکته توجه شود که دستکش‌ها و ماسک‌های استفاده شده توسط بیماران نباید به شکل مستقیم در سطل‌ها و مخازن زباله کنار خیابان‌ها انداخته شود. این زباله‌ها باید طبق دستورالعمل‌های ارائه شده توسط مراکز بهداشتی دور انداخته شوند، تا افراد مسئول حمل و جابه‌جایی و همچنین بازیافت زباله در معرض آلودگی قرار نگیرند.

طبق توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اروپا، یک کیسه زباله جداگانه باید در اتاق بیمار قرار بگیرد. دستمال کاغذی و ماسک پس از استفاده بایستی بلافاصله در این کیسه زباله انداخته شوند.

کیسه زباله قبل از خارج شدن از اتاق بیمار بایستی محکم بسته شود و به طور مداوم تعویض شود. هیچ گاه نباید کیسه زباله موجود در اتاق بیمار را در یک کیسه دیگر خالی کرد. اگر چند کیسه زباله پر شده در اتاق بیمار وجود دارد، همه آن‌ها می‌توانند با هم در یک کیسه زباله تمیز قرار گیرند.

این کیسه‌های بسته شده می‌توانند در سطل زباله معمولی انداخته شوند. در حال حاضر، هیچگونه احتیاط خاصی برای دفع این کیسه‌ها وجود ندارد و طبق قوانین عادی و جاری مربوط به دفع پسماندها به آن‌ها پرداخته می‌شود.

پس از جابه‌جا کردن کیسه‌ها، شستن کامل دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های حاوی الکل ضرورت دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان