//
کدخبر: ۲۶۹۰۴۴ //

بدترین کاری که مبتلایان به کرونا انجام می‌دهند

مهتا سنگستانی اظهار داشت: رفتارهای نادرست برخی مواقع موجب شده که ابتلا به ویروس کرونا به عنوان یک انگ اجتماعی تلقی شود.وی نمونه این رفتارها را شامل رفتارهای پرخاشگرانه و دوری گزینی افراد جامعه از مبتلایان و حتی بهبودیافتگان از کرونا، اتهام زنی به آنها درباره رعایت نکردن نکات بهداشتی و نپذیرفتن یا تبعیض قائل شدن در مورد افراد بهبودیافته دانست.

بدترین کاری که مبتلایان به کرونا انجام می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: نباید رفتار غیربهداشتی بعضی افراد بی مبالات را به سایرین تعمیم داد همچنین از ناقل بودن سایر افراد به صورت افراطی هراس داشت.

سنگستانی ارانه نکردن خدمات مناسب در جامعه به افراد مشکوک و رفتار خصمانه نسبت به افراد منسوب به برخی مناطق را ناصحیح دانست و گفت: اپیدمی جهانی ویروس کرونا کنترل خواهد شد اما آنچه مهم است عملکرد افراد در قبال یکدیگر است که در تاریخ ثبت می‌شود.

وی به بیان مسوولیت شهروندی در برابر انگ اجتماعی پرداخت و افزود: باید بپذیریم که هیچکس دوست نداشته و ندارد که به این ویروس مبتلا یا عامل انتقال آن به دیگران شود.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: بیشترین آسیب از شیوع کرونا را افرادی دیده اند که به آنها انگ اجتماعی زده می شود؛ بسیاری از آنها عزیزان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند و حتی فرصتی برای سوگواری به روش‌های رایج نداشته اند.

سنگستانی ادامه داد: افراد باید به تعمیم‌ها و رفتارهای اجتماعی خود توجه کنند چراکه گاهی اوقات گروهی از افراد را تنها به خاطر تعلق به منطقه خاص مورد سرزنش قرار می دهیم.وی اظهار داشت: تصاویر، فیلم ها یا مطالبی که منجر به ترویج انگ اجتماعی یا رفتارهای تبعیض و توهین آمیز به افراد جامعه می شود را نباید نشر داد بلکه روایت‌های همدلانه و تجربیات بشردوستانه باید به اشتراک گذاشته شود.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان را با هدف حمایت از افرادی که در خط مقدم مبارزه و کنترل بیماری قرار دارند خواستار شد.

سنگستانی ادامه داد: معطوف کردن تمرکز بر مسوولیت های خود در عرصه پیشگیری، حمایت و همدلی از یکدیگر در شرایط کنونی، حمایت از گروه های آسیب دیده و آسیب پذیر و کمک به بهبود وضعیت جامعه را باید مد نظر داشت.وی ادامه داد: یک پیام محبت آمیز، اهدای لوازم پیشگیرانه، مراقبت از خود، عمل به نکات بهداشتی و پیشگیرانه می تواند در کاهش بار و آثار بیماری کرونا موثر واقع شود بنابراین اتخاذ رفتارهای پیشگیرانه مسوولیت اجتماعی همه افراد است.

بگفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۱۴ تیر امسال ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان