//
کدخبر: ۲۶۶۶۳۹ //

انواع داروی گیاهی موثر در مشکلات گوارشی

سیستم گوارشی از مهم ترین دستگاه های بدن می باشد که می تواند تضمین کننده ی سلامت افراد باشد. از این رو آشنایی با داروی گیاهی که در رفع مشکلات گوارشی تاثیر دارند، از اهمیت والایی برخوردار هستند.

انواع داروی گیاهی موثر در مشکلات گوارشی
به گزارش فرتاک نیوز،

انواع دارو برای درمان بیماری های گوارشی توسط داروسازان و محققین حوزه ی سلامت تولید شده است و در داروخانه موجود می باشند.

سیستم گوارشی از مهم ترین دستگاه های بدن می باشد که می تواند تضمین کننده ی سلامت افراد باشد. از این رو آشنایی با داروی گیاهی که در رفع مشکلات گوارشی تاثیر دارند، از اهمیت والایی برخوردار هستند. انواع دارو برای درمان بیماری های گوارشی توسط داروسازان و محققین حوزه ی سلامت تولید شده است و در داروخانه موجود می باشند. سال ها است که مردم از این داروهای شیمیایی نیز استفاده می کنند. اما عوارض بالای آن ها باعث شده تا تمایل مردم به بهره مندی از داروی گیاهی بیشتر شود.

 مثال هایی از داروی گیاهی برای رفع مشکلات گوارشی

اسفرزه: این داروی گیاهی از آن جا که اثر ملینی دارد، می تواند اختلالاتی همچون بواسیر و یبوست را در افراد درمان کند. مصرف اسفرزه به عنوان داروی گیاهی موثر در اختلالات گوارشی باید کم کم آغاز شود و رفته رفته به چندین مرتبه در روز افزایش یابد. گفته می شود که برای تاثیر بیشتر این داروی گیاهی باید همراه با آن حجم مایعات زیادی را مصرف نمود. در ضمن میزان مصرف اسفرزه طبق سن افراد تعیین می شود و طبیعی است که در سنین پایین باید حتما پس از مشورت با پزشک مورد مصرف قرار گیرد.

سنا: اگر بخواهیم در بین انواع داروهای گیاهی، قوی ترین داروی مسهل را نام ببریم، نام سنا بر زبان می آید. در واقع این گیاه گویی روده را تخلیه می کند و تاثیرات بسیار قوی را بر روی دستگاه گوارش اعمال می نماید. البته مصرف بیش از حد گیاه سنا هم می تواند باعث دردهای شدید شکمی شود. پس دقت داشته باشید که گاهی اوقات اگر دوز مصرف داروی گیاهی هم در میزان طبیعی نباشد، می تواند باعث ایجاد مشکلات و اختلالات جدید شود.

بابونه: معده از جمله بخش هایی از دستگاه گوارش است که معمولا دچار اختلالات زیادی می شود. استفاده از بابونه می تواند به عنوان یک داروی گیاهی بر زخم های بوجود آمده در سلول های گوارشی از جمله معده موثر واقع شود. چای بابونه بهترین شکل مصرف این گیاه مفید است که نسبت مخلوط آن با آب جوش مطابق با سن افراد تعیین می شود. گیاه بابونه به طور کلی ترمیم کننده، ضد خونریزی های گوارشی و نیز ضد عفونی کننده ی لوله ی گوارش انسان است. البته در مصرف همزمان آن در کنار داروهای شیمیایی حتما باید دقت داشته باشید.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان