//
کدخبر: ۲۶۶۲۹۶ //

دسته بندی کلی انواع داروی گیاهی

داروی گیاهی در دنیا به تعداد بسیار زیادی وجود دارد. حتی گاهی وقت ها شمار آن ها نسبت به داروهای شیمیایی و دست ساز انسان هم بیشتر می باشد.

دسته بندی کلی انواع داروی گیاهی
به گزارش فرتاک نیوز،

بدین ترتیب کار بسیار دشواری است که بتوان دسته بندی دقیقی برای انواع داروی گیاهی برآورد کرد. اما این موضوع بدین معنا نیست که نمی توان به راحتی یک مورد از انواع داروهای گیاهی را به عنوان دارو موثر در درمان بیماری استفاده کرد.

داروی گیاهی در دنیا به تعداد بسیار زیادی وجود دارد. حتی گاهی وقت ها شمار آن ها نسبت به داروهای شیمیایی و دست ساز انسان هم بیشتر می باشد. بدین ترتیب کار بسیار دشواری است که بتوان دسته بندی دقیقی برای انواع داروی گیاهی برآورد کرد. اما این موضوع بدین معنا نیست که نمی توان به راحتی یک مورد از انواع داروهای گیاهی را به عنوان دارو موثر در درمان بیماری استفاده کرد. بلکه بدین معنا است که بدلیل تعداد بسیار بالای آن ها نمی توان گروه بندی دقیقی را انجام داد.

ما در این مقاله سعی نموده ایم یک دسته بندی بسیار کلی پیرامون انواع داروی گیاهی ارائه بدهیم تا بتوانید راحت تر با خصوصیات انواع داروی گیاهی موجود در بازار آشنا شوید.

تنوع کلی داروی گیاهی:

1.گیاهان ادرار آور: بدن انسان شامل حجم زیادی آب است. یعنی دستگاه های مختلف بدن انسان نیاز به آب کافی دارند تا بتوانند عملکرد مطلوبی را انجام دهند. حال ممکن است بر اثر عوامل مختلفی حجم طبیعی آب بدن کاهش یابد و عملکرد بسیاری از عضوهای حیاتی بدن مثل قلب، کلیه ها و ریه های فرد دچار مشکل شود. از بهترین روش ها برای درمان اینگونه بیماری ها، استفاده از انواع مدر داروی گیاهی است تا بتوان بدن را به حالت تعدیل نزدیک کرد.

2.گیاهان مقوی: بسیاری از انواع داروی گیاهی برای دوران پس از بیماری ها استفاده می شوند. یعنی در حقیقت این دارو برخلاف اغلب داروهای موجود در داروخانه، ویتامین ها، پروتئین ها و دیگر مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کنند تا تاثیرات آن بیماری هم از بین برود.

3.گیاهان ملین: مشاهده می کنیم که ماندن مواد دفعی در داخل بدن می تواند عواقب بدی را ایجاد کند. گیاهان ملین و مسهل یکی از مهم ترین بخش های انواع داروهای گیاهی هستند که می توانند با اثر بر روی روده  ها و بخش های دفعی دستگاه گوارش، نسبت به رفع مشکلات مربوط به دفع مواد از بدن اقدام کنند.

البته شایان ذکر است که گروه های دیگری از داروهای گیاهی نیز وجود دارند که به عنوان آرام بخش، تب بر و حتی شادی آور طبیعی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. از این رو بهتر است تا اطلاعات خود را در مورد انواع داروهای گیاهی بالاتر ببریم تا بتوانیم آن ها را جایگزین داروهای شیمیایی کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان