//
کدخبر: ۲۶۶۲۶۷ //

خوراکی‌های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

میوه‌ها و سبزی‌های تابستانی به غیر از طعم عالی، حاوی انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن هستند.

خوراکی‌های تابستانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه کانادایی "پسیفیک هلث" در مطلبی تازه در این باره آورده است: باید با انتخاب میوه‌ها و سبزی‌های مخصوص این فصل، سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه مؤثر با سموم مضر و عوامل ایجادکننده بیماری تقویت کرد.

انواع هندوانه، طالبی و خربزه دارای ویتامین‌های A ،C ، B6، لیکوپن، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای آمینه بوده و یک میان‌وعده بسیار مغذی و بدون چربی با مقدار کالری ناچیز محسوب می‌شوند. ویتامین C نقش اساسی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. اسیدهای آمینه نیز در ترمیم ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های پوستی بسیار ضروری هستند.

همچنین انواع توت‌ها به ویژه توت فرنگی، تمشک و ذغال‌اخته سرشار از ویتامین C، اسیدهای فنولیک‌ و آنتی‌اکسیدان‌ها و منبع عالی فیبر هستند. ذغال‌اخته اغلب به لطف خاصیت ضدسرطانی به عنوان یکی از سالم‌ترین میوه‌های دنیا شناخته شده است. انواع توت‌ها همچنین حاوی آنتوسیانین ها هستند که با رادیکال‌های آزاد، التهاب و حتی سرطان مبارزه می‌کنند.

اما ذرت سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، پتاسیم، آهن، منیزیم و حتی پروتئین است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی ذرت در مبارزه با سرطان‌های خاص نقش اساسی دارد.

بعلاوه اگر دچار دردهای مزمن، پرفشاری خون، سرماخوردگی و ضعف سیستم ایمنی هستید، سیر ممکن است بهترین دوست شما باشد. این خوراکی حاوی مقادیر زیادی منگنز، سلنیوم، فیبر، ویتامین‌های B و C و مقادیری از هر ماده مغذی سالم دیگر است که بدن ما به آن نیاز دارد.

گوجه‌فرنگی هم حاوی مقادیر زیادی ویتامینC ،A و E، پتاسیم و همه کاروتنوئیدهای قدرتمند (آلفاکاروتن، بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن) است. برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود، آب گوجه‌فرنگی مصرف کرد.

به گزارش دویچه‌وله، هر ۱۰۰ گرم کیوی، ۱۵۴ درصد نیاز بدن به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین C آنتی‌اکسیدان قدرتمندی است که می‌تواند اثرات رادیکال‌های آزاد را که باعث التهاب و سرطان می‌شوند، خنثی کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۶۲۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان