//
کدخبر: ۲۶۴۹۴۲ //

عرضه فله‌ای و خارج از یخچال تخم مرغ ممنوع می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز با بیان اینکه از اول تیر ماه واحدهای صنفی موظف هستند تخم مرغ‌ را در یخچال عرضه کنند، گفت: این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز و به مرور زمان در واحدهای کوچک نیز اجرایی خواهد شد.

عرضه فله‌ای و خارج از یخچال تخم مرغ ممنوع می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سید محسن ابوترابی در رابطه با ضرورت حفظ سلامت تخم مرغ در مراحل تولید، بسته بندی و عرضه اظهار کرد:  تخم مرغ جزو مواد خامی است که به نظر می‌رسد پوسته ضخیمی دارد و احتمال آسیب دیدن آن پائین است ولی این طور نیست.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته حتی یک آسیبی که با چشم هم قابل مشاهده نیست ممکن است بهداشت و سلامت تخم مرغ را به خطر بیندازد.

وی با بیان اینکه اغلب آسیب به تخم مرغ در مرحله انتقال اتفاق می افتد، گفت:  بر این اساس مقرر شده حمل و نقل تخم مرغ توسط خودروهایی که دمای ۱۰درجه سانتیگراد را حفظ می‌کنند انجام شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز توضیح داد: علاوه بر این بنا شده از اوایل تیر تخم مرغ تنها به صورت بسته بندی ارائه و توزیع تخم مرغ به صورت فله‌ای ممنوع شود.

ابوترابی با بیان اینکه همچنین واحدهای صنفی موظف هستند تخم مرغ‌ را در یخچال عرضه کنند، ادامه داد: این طرح از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز و به مرور زمان در واحدهای کوچک نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به دسته بندی کیفی تخم مرغ‌ها هم گفت: به زودی تخم مرغ‌ها بر اساس ظاهر و اندازه در دو رتبه a و b دسته بندی و عرضه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۹۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان