//
کدخبر: ۲۵۸۸۹۹ //

روزه داری در دوران کرونا هیچ منعی برای افراد سالم ندارد

یک متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: روزه داری در شرایط شیوع کرونا هیچ منعی برای افراد سالم ندارد.

روزه داری در دوران کرونا هیچ منعی برای افراد سالم ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علیرضا جانبخش در گفت و گو با خبرنگار در خصوص شک و تردیدهای مطرح شده درباره روزه داری در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت: افرادی که به لحاظ جسمی سالم هستند می توانند به راحتی روزه بگیرند و روزه داری در شرایط شیوع بیماری کرونا برای آنها منعی ندارد.

وی افزود: بحث خودداری از روزه داری در این ایام تنها مختص بیماران مبتلا به کرونا است، چرا که این بیماران تحت درمان بوده و باید تغذیه مناسب و مصرف دارو داشته باشند.

جانبخش تصریح کرد: علاوه بر بیماران کرونایی، توصیه می‌شود بیماران دیابتی، کلیوی، سرطانی و افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند نیزدر این ایام از گرفتن روزه امتناع کرده و در صورت تمایل حتما پیش از روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص توصیه های لازم برای روزه داری در ایام شیوع کرونا نیز گفت: توصیه بر این است که روزه داران در ایام شیوع بیماری، مصرف مایعات را در فاصله افطار تا سحر افزایش داده و بیشتر از میوه و سبزیجات استفاده کنند.

جانبخش تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد در این روزها کمتر از غذاهای سرخ شده، فست فود، نوشابه، تُرشی و.... استفاده کنند، چرا که این خوراکی‌ها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.

این متخصص بیماریهای عفونی بر مصرف انواع مغزها از جمله بادام، گردو و فندق در این ایام تاکید کرد وافزود: این مواد سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

جانبخش تصریح کرد: همچنین توصیه می‌شود افراد در فاصله افطار تا سحر از سیاه دانه، دمنوش رُزماری، سنجد و عناب که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، بیشتر استفاده کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان