//
کدخبر: ۲۵۱۰۹۸ //

آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ سیر صعودی مبتلایان و افزایش شمار جان‌باختگان به ۱۱ نفر

فرتاک نیوز- فارس، براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون ۲۹۵ نفر در استان فارس به بیماری کرونا مبتلا شدند و ۱۱ نفر نیز در این میان جان باختند.

 آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ سیر صعودی مبتلایان و افزایش شمار جان‌باختگان به ۱۱ نفر

به گزارش فرتاک نیوز، براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت در مجموع تاکنون 14 هزار و 991 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در کشور ثبت شده که از این تعداد  853 نفر جان باختند و  تاکنون 4 هزار و 996 نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت آمار استان فارس در ابتلا موارد جدید 43 مورد اعلام کرده که با این حساب پس از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، خوزستان، البرز و خراسان شمالی در جایگاه هفتم به لحاظ موارد جدید مبتلا به کرونا را دارد.

این موضوع در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز موارد جدید ابتلا را 27 مورد و مجموع مبتلایان در استان را 295 مورد اعلام کرده است. به گفته عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به 295 نفر رسیده که 54 نفر نیز بهبود یافته و مرخص شدند.

وی فوت 2 مورد در 24 ساعت گذشته بر اثر کرونا در استان فارس را تائید کرده که با این حساب شمار جان‌باختگان در استان به 11 نفر رسیده است.

همتی درباره مغایرت آماری میان دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت گفت: در روز گذشته پس از اعلام آخرین آمار به وزارت بهداشت، نتایج موارد جدیدی در فارس به تایید رسید که با توجه به این موضوع، با مغایرت آماری مواجه بوده‌ایم و با اعلام موارد جدید، مجموع آمار مبتلایان طی دو روز گذشته به 52 مورد رسیده و این مغایرت رفع شده است.

 آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان فارس طی روزهای گذشته روند صعودی داشته و همین امر سبب شده که هشدارهای مسئولان برای رفت‌وآمد و کنترل مبادی ورودی بیشتر شود به گونه‌ای که اصناف غیرضروری در شیراز تعطیل شده و بازارهای اغلب شهرستان‌های استان نیز به صورت خودجوش تعطیل شده است.

اما نکته مهم و تاسف‌بار در این باره حضور و ورود مسافران از شهرهای مختلف به شیراز است که نه تنها منجر به گلایه مسئولان بلکه اعتراضات شدید مردم شیراز شده است. به گفته حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز در طی یک هفته گذشته بالغ بر 5 هزار نفر مسافر وارد شیراز شده‌اند که این امر تلاش‌های پیشگیرانه برای کنترل بیماری را بی‌اثر می‌کند.

همچنین با وجود کنترل مبادی ورودی و اعلام تعطیلی و توقف کار پایانه‌های مسافربری اتوبوس‌های مسافری همچنان رفت‌وآمد خود را ادامه می‌دهند که این موضوع نیز نشان از ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی دارد.

استاندار فارس اعلام کرده که در صورت مشاهده مورد مشکوک میان مسافران افراد تا 14 روز قرنطینه می‌شوند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز اعلام کرده که هزینه قرنطینه از به صورت شخصی از افراد دریافت می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۰۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان