//
کدخبر: ۲۵۰۷۹۴ //

تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان دو رقمی شد؛ تعداد فوتی‌های جدید به ۴ نفر رسید

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان از ۴ مورد فوتی جدید در استان خبر داد و گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان به ۱۰ نفر رسید.

 تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان دو رقمی شد؛ تعداد فوتی‌های جدید به ۴ نفر رسید

به گزارش فرتاک نیوز، مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا در کرمان روز جمعه تعطیل بود و به همین دلیل تعداد مبتلایان کرمان در روز گذشته صفر بود اظهار داشت: آماری که امروز اعلام می‌شود مربوط به 48 ساعت گذشته است.

وی با عنوان اینکه هفت مورد جدید ابتلا به کووید 19 دراستان داریم که چهار مورد آقا و سه مورد خانم هستند گفت: هر هفت مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده که از این تعداد یک مورد بیمار خانم در شهربابک است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 4 مورد جدید فوتی جدید به دلیل ابتلا به کرونا در استان خبر داد و افزود: سه  مورد از این بیماران در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی بیماری تاکنون 10 مورد فوتی در استان کرمان بر اثر ابتلا به کرونا داشتیم گفت: فوتی‌ها همه مسن بودند و بیماری زمینهای داشتند که میانگین سنی آنها نیز 70 سال بوده است.

شفیعی با اشاره به اینکه نظافت و شست‌وشوی دست‌ها مورد تاکید است و چارهای جز کم کردن زنجیره انتقال ویروس در سطح شهر نداریم عنوان کرد: از ابتدای اپیدمی در استان کرمان 859 مورد مراجعه به مراکز درمانی داشته‌ایم که بستری شدند و از این تعداد 74 مورد فقط روز گذشته با علائم تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که 48 مورد آنها مشکوک به کرونا بودند که نمونه‌گیری از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای کنترل ویروس از هرگونه تجمعی باید خودداری کرد و بهترین راه ماندن در خانه است گفت: میزان گردش ویروس در جامعه را به هر طریقی که می‌شود باید کم کرد تا از شیوع آن جلوگیری شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ماسک در استان در حال تولید است و تحت نظارت علوم پزشکی باید توزیع شود که ماسک‌های تولیدشده استاندارد لازم را داشته باشد افزود: میزان تقاضایی که برای ماسک در سطح جامعه وجود دارد یک نیاز کاذب است و نیاز نیست که همه و حتی در خانه از ماسک استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه صفر اعلام شدن آمار کرونا در یک روز نشان از موفقیت در کنترل بیماری نیست افزود: روز جمعه آزمایشگاه کرمان تعطیل بود و دلیل صفر اعلام شدن آمار هم تعطیلی آزمایشگاه بود.

شفیعی با بیان اینکه ویروس در سطح جامعه وجود دارد و در گردش است و عده زیادی با علائم خفیف به کرونا مبتلا هستند گفت: ما فقط آمار افرادی را داریم که به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه کردند و عده زیادی هم هستند که هنوز مراجعه نکردند اما بیماری را دارند.

وی با عنوان اینکه اجساد عفونی و غیرعفونی داریم و اجساد فوت‌شدگان کرونایی از نوع عفونی هستند افزود: عامل بیماری‌زایی در درون این بدن وجود دارد و شرایط دفن این اجساد طبق پروتکل وزارت بهداشت انجام می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ظاهر جسد این بیماران بد نیست و امکان غسل و کفن کردن وجود دارد گفت: این اجساد در بیمارستان گندزدایی شده و در غسالخانه نیز بعد از غسل گندزدایی کفن و کاورکشی شده و بعد به قبرستان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه همراهیان نباید در فرآیند نقل و انتقال جسد دخیل باشند و تعداد افراد باید حداقل بوده و در غسالخانه نباید حضور پیدا کنند ادامه داد: امکان دیدن جسد وجود ندارد.

شفیعی با عنوان اینکه دیر تشخیص دادن تست کرونا در فرآیند درمانی بیمار اثری ندارد گفت: بیمار به محض اینکه وارد بیمارستان می‌شود تحت درمان قرار می‌گیرد و ما منتظر جواب آزمایشگاه نمی‌مانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 58 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: حال عمومی آنها خوب است و تحت درمان قرار دارند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حاشیه شهرها و روستا به لحاظ اطلاع‌رسانی هیچ تفاوتی ندارند گفت: در روستاها این کار بهتر انجام می‌شود چرا که بهورز روستا تمام افراد روستا را می‌شناسد و بهتر با مردم در ارتباط است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۷۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان