//
کدخبر: ۲۵۰۵۴۳ //

آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۸۳نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با احتساب ۷۷مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و ۶مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به ۸۳نفر رسید.

 آمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۸۳نفر رسید

به گزارش فرتاک نیوز؛ محمد کریمیان اظهار داشت: با احتساب 77 مورد مثبت کرونا در روزهای گذشته و 6مورد مثبت جدید از ظهر دیروز تا امروز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا به 83 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: این افزایش رشد 11.5 درصدی در مقایسه با 24 گذشته دارد.

وی با اشاره به جغرافیای گسترش کرونا ویروس در استان ایلام افزود: شهرستان ایوان با 19 نفر، ایلام با 40 نفر در وضعیت قرمز، مهران با 6نفر، دهلران و آبدانان با 2 نفر، دره شهر و بدره به ترتیب با 2 و یک نفر در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان‌های ملکشاهی و سیروان موردی از کرونا ویروس تاکنون گزارش نشده ‌و این دو شهرستان مناطق سفید در استان ایلام هستند.

وی در ادامه افزود: 320 نفر مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام ویزیت که از این تعداد 260 نفر ترخیص و 83 نفر بستری است.

وی افزود: شهرستان ایوان با بیشترین آمار و شهرستان ایلام رتبه‌های اول اختصاص بیماران نتیجه مثبت را دارا هستند و وضعیت این دو شهرستان در حالت قرمز اورژانسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد فوتی‌ها را 6 نفر عنوان کرد و گفت: در 48 ساعت گذشته مورد فوتی در استان ایلام نداشته‌ایم.

کریمیان نقش عوامل پیشگیرانه در شیوع کرونا ویروس را متذکر و یادآور شد: تنها واکسن کرونا ویروس ماندن در خانه و با ماندن در خانه، عدم حضور در تجمعات، شستن دست و رعایت نکات بهداشتی قطع زنجیره شیوع این بیماری است.

پیشگیری و قرنطینه خود خواسته شهروندان، پرهیز از تردد شهروندان و عدم حضور در مناطق و تجمعات راهکار پیشگیری از کرونا ویروس بوده که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: عاجزانه می‌خواهم که درخانه بمانند تا زنجیره شیوع قطع شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۵۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان