//
کدخبر: ۲۵۰۵۴۵ //

آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ از افزایش مبتلایان به ۲۴۳ نفر تا توقف کامل حمل‌ونقل عمومی در شیراز

در استان فارس امروز ۱۱ مورد جدید شناسایی شده که با احتساب آمار روز گذشته تعداد مبتلایان در این استان به ۲۴۳ نفر رسیده است و با توجه به روند صعودی ابتلا حمل و نقل عمومی نیز در شیراز به صورت کامل متوقف شد.

 آخرین وضعیت کرونا در فارس؛ از افزایش مبتلایان به ۲۴۳ نفر تا توقف کامل حمل‌ونقل عمومی در شیراز

به گزارش فرتاک نیوز، براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت در مجموع تاکنون 12 هزار و 729 مورد قطعی ابتلا به بیماری کرونا در کشور ثبت شده که از این تعداد  611 نفر جان باختند و  تاکنون 4 هزار و 339 نفر از بیماران بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان در فارس به 243 نفر رسید؛ 9 نفر جان باختند

بر همین اساس در استان فارس امروز 11 مورد جدید شناسایی شده که با احتساب آمار روز گذشته تعداد مبتلایان در این استان به 243 نفر رسیده است. با توجه به آمار اعلام شده سایر استان‌ها، فارس از لحاظ تعداد ابتلا جدید در رده 16 کشوری قرار گرفته است.

 امروز استان تهران با 347 مورد جدید، استان اصفهان با 155 مورد و البرز با 134 مورد بیشترین تعداد را به لحاظ موارد جدید داشته‌اند و استان‌های کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مورد جدید ابتلا به بیماری نداشته‌اند.

به گفته عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک مورد فوتی جدید در 24 ساعته گذشته به ثبت رسیده که با این احتساب تعداد جان باختگان استان فارس بر اثر کرونا به 9 نفر رسید.

به گفته وی هم اکنون 64 درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و 26 درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علائم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و 31 نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از عموم مردم فارس خواست تا بیماری کرونا را جدی بگیرند و برای پیشگیری از شیوع کروناویروس جدید در خانه بمانند و از ترددهای غیرضرور بپرهیزند.

فعالیت حمل‌ونقل عمومی در شیراز به طور کامل متوقف شد

در همین راستا محدودیت‌هایی برای حمل‌ونقل عمومی شیراز از هفته گذشته اعمال شده بود که از امروز فعالیت همه دستگاه‌های حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس‌ها و مترو به طور کامل متوقف شد.

در اطلاعیه شهرداری آمده است پیرو جلسه مشترک اعضای شورای شهر و شهردار شیراز درباره اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و تصمیم مشترک بر کاهش آزمایشی خدمات‌دهی حمل و نقل مسافر درون شهری (ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی) در روزهای پنجشنبه و جمعه و با توجه به رشد صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا خدمات حمل و نقل مسافر شیراز به صورت کامل متوقف شد.

استاندار فارس نیز روز پنجشنبه از اجرای طرح زوج و فرد خودروها در شهر شیراز و کنترل شدیدتر مبادی ورودی استان خبر داد که امروز پلیس استان فارس لغو طرح زوج و فرد بودن خودروها را اعلام کرد.

تعلیق طرح زوج و فرد تا اطلاع ثانوی

سرهنگ مصطفی عباسی، رئیس پلیس راهور استان فارس در این باره اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش خطر ابتلا به این بیماری قرار بود از روز جمعه طرح زوج و فرد در شیراز اجرا شود که به دلیل اینکه شهروندان هشدارهای بهداشتی و ترافیکی را جدی گرفته و در این زمینه با پلیس همکاری و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کردند؛ این طرح به شرط ادامه مساعدت شهروندان تا اطلاع ثانوی تعلیق و اجرا نمی‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیرضروری در شهر پرهیز کنند و همکاری لازم را با نیروهای انتظامی داشته باشند.

در حال حاضر  مبادی ورودی شهر شیراز در پلیس راه اصفهان به شیراز، فسا به شیراز، بوشهر به شیراز و نیز سپیدان به شیراز کنترل می‌شود و گروه‌های پزشکی در این مبادی مستقر شدند همچنین به گفته استاندار فارس افراد مشکوک به مدت 14 روز قرنطینه می‌شوند.

انتقال مسافر به شیراز هر چه سریع‌تر متوقف شود

با این وجود شهردار و رئیس شورای شهر شیراز در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی درخواست کردند که انتقال مسافر به شیراز هر چه سریع‌تر متوقف شود.

در این نامه آمده است: « روزانه صدها مسافر از اقصی نقاط کشور وارد شهر شیراز می‌شوند و به همین میزان مسافر از شیراز عازم شهرهای دیگر است. اقدامات اساسی در روزهای اخیر (اعم از توقف خدمات مترو و اتوبوسرانی در شهر شیراز، کنترل خروجی‌های شهر و ضدعفونی و

گندزدایی شهر) در حال انجام است و به دلیل کامل نشدن زنجیره اقدامات پیشگیرانه بی‌اثر مانده است.

متاسفانه علیرغم مذاکرات و مکاتبات با مسئولان مربوطه درخصوص توقف حمل و نقل مسافر برون شهری که یکی از راه‌های گسترش و شیوع ویروس کرونا بوده، این امر بی‌نتیجه مانده است و موضوع را به تصمیمات ملی ارجاع می‌دهند. لذا خواهشمند است موضوع از طریق هیئت دولت پیگیری تا اقدام مقتضی انجام شوند».

گزارش از حلیمه زارع

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان