//
کدخبر: ۲۴۱۶۸۳ //

این رژیم غذایی ریسک آلزایمر را کاهش می دهد

مطالعه جدید نشان می دهد سالمندانی که به طورمنظم گروهی از آنتی اکسیدان ها موسوم به فلاوونول ها را مصرف می کنند با کاهش ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر روبرو هستند.

این رژیم غذایی ریسک آلزایمر را کاهش می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

 این ترکیب آنتی اکسیدانی در بسیاری از میوه‌ها وسبزیجات وجود دارند و غنی‌ترین آنها شامل سبزیجات برگ پهن مثل کلم، اسفناج و بروکلی، سیب و چای هستند.

محققان دانشگاه راش شیکاگو دریافتند در بین بالغ بر ۹۰۰ فرد مسن که به مدت ۶ سال تحت نظر بودند، یک پنجم آنها با بیشترین میزان مصرف فلاوونول ۴۸ درصد کمتر با احتمال ابتلاء به آلزایمر روبرو بودند.

محققان تاکید می‌کنند رژیم غذایی سالم شامل مقادیر زیاد میوه و سبزیجات به حفظ روند پیری مغز کمک می‌کنند.

فلاوونول ها به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و با التهاب مقابله می‌کنند. محققان در مطالعات آزمایشگاهی بر روی موش‌های مبتلا به آلزایمر دریافتند فلاوونول ها می‌توانند مانع از تشکیل رسوبات پروتئینی غیرعادی در مغز شوند و حافظه و توانایی‌های یادگیری بهبود یابد.

محققان در این مطالعه از شرکت کنندگان در مورد رژیم غذایی، عادات سبک زندگی و سابقه پزشکی شأن سوال پرسیدند. هر سال شرکت کنندگان تحت ارزیابی‌های نورولوژیکی قرار می‌گرفتند تا علائم و نشانه‌های زوال عقل در آنها را بیابند.

افراد عمدتاً فلاوونول های شأن را از کلم، اسفناج، بروکلی، سیب، گلابی، لوبیا، گوجه، چای، و روغن زیتون دریافت می‌کردند.

محققان فاکتورهای دیگری را در کاهش ریسک ابتلاء به زوال عقل نظیر رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، فعالیت فیزیکی، و انجام فعالیت‌های چالش برانگیز ذهنی مؤثر می‌دانند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان