//
کدخبر: ۲۲۳۴۶۲ //

بیهوده برای مکمل های غذایی خارجی هزینه نکنید

نماینده صنعت مکمل سازی در کمیسیون قانونی اداره مکمل‌های سازمان غذا و دارو، گفت: کیفیت مکمل های غذایی تولید داخل، به مراتب قابل اعتمادتر از مشابه خارجی است.

بیهوده برای مکمل های غذایی خارجی هزینه نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد خارزی، در خصوص کیفیت مکمل های غذایی تولید داخل، افزود: با توجه به نظارت های متعددی که از جوانب مختلف سازمان غذا و دارو بر شرکت های داروسازی داخلی وجود دارد، به قاطعیت می توان اعلام کرد که کیفیت مکمل های داخلی، قابل اعتمادتر و قابل اطمینان تر از محصولات خارجی است و مردم نباید بیهوده بودجه خود را صرف خرید مکمل هایی کنند که از خارج از کشور تهیه شده یا اینکه به صورت عمده و بالک وارد کشور شده اند.

وی ادامه داد: به طور کلی، با این توانمندی که در صنایع داخلی وجود دارد، کشور نه به واردات مکمل های غذایی نیاز دارد و نه به واردات این محصولات به صورت بالک و اگر مردم به مکمل های تولید داخل اطمینان کنند، قطعا بیشتر سلامت خواهند بود.

خارزی با تاکید بر ضرورت استمرار محدودیت واردات مکمل های غذایی، اظهار داشت: در سال های گذشته، واردات انواع مکمل های غذایی تحت نام های مختلف اروپایی، امریکایی، استرالیایی، کانادایی و...، کمر صنعت را خم کرده بود که خوشبختانه با تمهیدات قانونی سازمان غذاودارو، جلوی این قضیه تاحدود زیادی گرفته شده است.

وی افزود: توانمندی شرکت های داروسازی داخلی، به اندازه ای است که بتوانند تا 99 درصد نیاز مردم را تامین کنند و حتی ظرفیت مناسب برای صادرات مکمل های غذایی نیز وجود دارد و واردات مکمل های غذایی، ظلم به صنعت کشور است.

عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل های غذایی، در رابطه با واردات قرص ها و کپسول های مکمل غذایی به صورت عمده(بالک) و بسته بندی در داخل کشور، تصریح کرد: هرچند که این کار، برای ترغیب واردکنندگان ترتیب داده شده که مرحله به مرحله تبدیل به تولید کننده شوند، ولی واقعیت غیرقابل کتمان آن است که اطمینان به کیفیت و سلامت این محصولات در قیاس با مکمل هایی که به صورت کامل در داخل کشور تولید می شود، کمتر است.

به گفته خارزی، بحث های مختلفی همچون تاریخ مصرف و همچنین شرایط نگهداری از قبیل رطوبت، نور و...، در خصوص قرص ها و کپسول هایی که به صورت عمده و بالک جهت بسته بندی در داخل کشور وارد می شود، مطرح است.

وی تاکید کرد: واردات محصولاتی که خودمان می توانیم همتراز استانداردهای جهانی تولید کنیم و به کیفیت آنه بیشتر از محصولات خارجی اعتماد داشته باشیم، یک خطای استراتژیک است که علاوه بر سلامت مردم، صنعت داخلی و اشتغال و مصرف ارز کشور را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۴۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان