//
کدخبر: ۲۲۱۴۲۲ //

پیشنهاد جدید برای درمان فشارخون

متخصصان آمریکایی معتقدند راهکار کلیدی برای درمان فشار خون بالا را باید در افرادی جست‌وجو کرد که در برابر ابتلا به این عارضه مقاوم هستند.

پیشنهاد جدید برای درمان فشارخون
به گزارش فرتاک نیوز،

در این بررسی آمده‌ است: نکته کلیدی در درمان فشار خون بالا را می‌تواند در افرادی جست‌وجو کرد که با وجود مصرف قابل توجهی نمک در برابر ابتلا به این عارضه مقاوم هستند.

از هر چهار بزرگسال در انگلیس یک نفر به عارضه فشار خون بالا مبتلاست و در سراسر جهان نیز بیش از ۱.۱ میلیارد نفر دچار فشار خون بالا هستند. این بیماری یکی از موضوعات حل نشده در حوزه سلامت عمومی است. همچنین فشار خون بالا عامل اصلی ابتلا به بیماری‌های دیگر از جمله بیماری مزمن کلیوی، سکته مغزی و بیماری قلبی به شمار می‌آید.

درحالیکه برخی افراد به رژیم غذایی پرنمک تمایل دارند افرادی هستند که با وجود مصرف بالای نمک در برابر این ماده مقاوم هستند و دچار عارضه فشار خون نمی‌شوند. یکی از روش‌هایی که می‌توان با فشار خون بالا مقابله کرد شبیه‌سازی فرایندی است که در بدن افراد مقاوم به نمک و فشار خون بالا رخ می‌دهد.

به گزارش نشریه تخصصی مدیکال اکسپرس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون در بررسی اخیر به این موضوع پرداختند که چگونه بخش خاصی از مغز، مقاومت به نمک را کنترل می‌کند و به تغییر ساختاری در سلول‌ها پی بردند که به آن‌ها اجازه می‌دهد واکنش به نمک را تغییر دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان