//
کدخبر: ۲۲۰۰۰۴ //

پیشگیری از پوکی استخوان با خوردن این دسر خوشمزه

سمنو یکی از دسرهای محبوب میان افراد است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود و طبع آن گرم و معتدل است. سمنو حاوی کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، کرومیوم، روی، سلنیوم، مس، اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین‌ های گروه B است. این نوع دسر می تواند بر سلامت پوست و مو، لاغری، دوران بارداری اثر خوبی بر افراد بگذارد.

 پیشگیری از پوکی استخوان با خوردن این دسر خوشمزه
به گزارش فرتاک نیوز،

سمنو یکی از دسرهای محبوب میان افراد است که از جوانه گندم و آرد تهیه می شود و طبع آن گرم و معتدل است. سمنو حاوی کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، کرومیوم، روی، سلنیوم، مس، اسید فولیک، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین‌ های گروه B است.  این نوع دسر می تواند بر سلامت پوست و مو، لاغری، دوران بارداری اثر خوبی بر افراد بگذارد.

ویتامین E موجود در  سمنو باعث کاهش چروک پوست و جوان سازی آن خواهد شد. این نوع دسر می تواند در برطرف کردن جوش و  آکنه مفید باشد. سمنو می تواند در پر پشتی و تقویت ریشه های مو اثر بسزایی بگذارد. سمنو به دلیل داشتن مواد مغذی موجود در خود برای زنان باردار و جنین بسیار مهم خواهد بود.

مقادیر بالای آهن موجود در سمنو برای درمان کم خونی زنان باردار مفید خواهد بود. این نوع دسر کی تواند مانع یبوست در افراد شود. سمنو شیر افزا بوده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی خواهد شد. مصرف سمنو عوارض دوران یائسگی را کاهش داده و به بهبود علائم آن و پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه کمک خواهد کرد. مقادیر بالای کلسیم موجود در سمنو برای تقویت و افزایش رشد استخوان ها در کودکان و حتی بیماری زردی  مفید است. زیاده روی در مصرف سمنو به دلیل داشتن آرد در ترکیبات آن می تواند چاق کننده است  اما مصرف متعادل آن مانعی ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان