//
کدخبر: ۲۱۹۷۴۵ //

رفع گرفتگی عروق با این ۵ خوراکی

رفع انسداد عروق و پیشگیری از تشکیل پلاک با رعایت رژیم غذایی سالم شامل مصرف فیبر محلول، آنتی اکسیدان‌ و چربی‌های سالم همراه با حفظ سبک زندگی سالم با ورزش از جمله مواردی است که باید با افزایش سن بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار بگیرد.انسداد عروق مشکل جدی است، چون تجمع رسوباتی به نام پلاک در رگ‌ها می‌تواند به بیماری‌های خطرناکی، چون بیماری قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی منجرشود. این گرفتگی‌ها معمولا نتیجه‌ رژیم‌های غذایی نادرست است بنابراین می توانید با تغذیه‌ سالم و انتخاب‌های درست در سبک زندگی به طور طبیعی عروق و رگ هایتان را پاک سازی کنید. در موارد شدیدتر به مصرف دارو یا حتی عمل جراحی نیاز است.

رفع گرفتگی عروق با این 5 خوراکی
به گزارش فرتاک نیوز،

 اما چند خوراکی که برای رفع گرفتگی عروق مناسب  هستند:

  زردچوبه

زردچوبه ادویه‌ای معروف در آشپزی است. پلی فنول اصلی زردچوبه کورکومین نام دارد که بر قلب و عروق موثر است. عصاره‌ زردچوبه می‌تواند کلسترول LDL و تجمع پلاک در عروق را کاهش دهد.

  سیر

سیر یکی از بهترین غذا‌هایی است که می‌تواند گرفتگی عروق را برطرف کند. مطالعات نشان داده است که سیر می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند، فشار خون را پایین بیاورد و فرایند گرفتگی را کُند کند. محققان در مطالعه‌ای دریافتند که سیر می‌تواند از تجمع پلاک در عروق پیشگیری کند. آزمایش ها نشان می دهد که مصرف سیر، تاثیر مثبتی در پیشگیری و درمان انسداد رگ‌ها دارد. مطالعه‌ای دیگر حاکی از آن است که سیر می تواند بیشتر از ۵۰ درصد از خطر سکته مغزی و حمله قلبی کم کند، چون به عنوان رقیق کننده‌ خون عمل می‌کند.

  زنجبیل

زنجبیل خواص ضد التهابی شگفت انگیز و تاثیرات ضد اکسیداتیو دارد. زنجبیل حاوی ترکیبات محافظ قلب مانند جینجرول است که به طور موثر از تجمع پلاک پیشگیری و با کاهش کلسترول، عروق را باز می کند.

  لیموترش

افزودن آب لیمو به آبی که صبح می‌نوشید، عادتی سالم و به نفع قلب شماست. لیموترش می‌تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد و با پیشگیری از آسیب اکسیداتیو به عروق و رگ‌ها کمک کند. همچنین  منبع عالی آنتی اکسیدان معروف، ویتامین C است.

  بذر کتان

بذرکتان هم خوراکی مفید دیگری برای سلامت قلب است. بذرکتان به دلیل فیبر زیاد می‌تواند به رفع انسداد عروق کمک کند. بذرکتان منبع خوب آلفالینولئیک است.بذرکتان حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است، چربی‌های غیر اشباع موجود در بذرکتان آسیاب شده، در معرض اکسیژن و هوا آسیب می بیند و مستعد فاسد شدن است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان