//
کدخبر: ۲۱۸۴۲۲ //

درباره ساکشن‌های مرگبار بیشتر بدانید

تا یک دهه پیش ، لیپوساکشن، شناخته شده ترین روشی بود که برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو به افرادی که خیلی چاق بودند یا نمی‌خواستند با روش‌های اصولی و کم عارضه‌ای مثل رژیم غذایی و ورزش منظم لاغر شوند، پیشنهاد می‌شد .

درباره ساکشن‌های مرگبار بیشتر بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

جدای از حرف و حدیث‌ها و خبرهای ناگواری که طی عمل لیپوساکشن بر اثر آمبولی در حین جراحی شنیده می‌شد کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روش‌های نوین دیگری باعناوین مختلف و در واقع ساکشن‌های جدید ارائه شوند که مدعی آن هستند عوارض لیپوساکشن را ندارند و با عوارض کمتر، دوره نقاهت کوتاه‌تر و اثر بخشی بهتر، تناسب اندام را برای استفاده کنندگان به ارمغان می‌آورند.

آن‌قدر بازار استفاده از این روش‌ها برای افراد دارای اضافه وزن و چاقی داغ شده که بی مناسبت ندیدیم با دکتر علی بیژنی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در این باره به گفت‌وگو بنشینیم.

امروزه بسیاری از بیماران مراجعه کننده از پزشک خود در خواست دارند برای از بین بردن چربی زائد اندام و بدن آنها از وسایل جدیدتر مثل لیپوماتیک، اولترا سوند، کرایو و لیزر لیپولیز و... استفاده کنند با این تصور غلط که این وسایل عوارض کمتری دارند!

لیپو ساکشن دیروز یا ساکشن‌های امروز؟

اصطلاح لیپوساکشن از سال ۱۹۸۰ شروع و کم کم به یکی از مشهورترین ر‌وش‌های تغییر شکل اندام شد.به مرور زمان با پیشرفت فناوری‌های جدید و ایجاد ر‌وش‌های متنوع و حفظ بهتر سلامت بیمار، نتیجه بهترشد و تبدیل به‌وسیله‌ای برای کاهش مختصر تا میزان زیادی تغییر در فرم دادن اندام شد.به گفته دکتر بیژنی، اختراع دستگاه‌های جدید غیر از وسیله استاندارد اولیه (ساکشن) و به‌کار بردن فرمول‌های مختلف تزریق مایع قبل از ساکشن، باعث ایجاد نتیجه بهتر و حفظ بهتر سلامت شده است.

با ورود فناوری‌های جدید دستگاه‌هایی به نام PAL،Vaser و Laser تحولی جدید ایجاد شد که هرکدام از روش خاصی برای لیز کردن و خرد کردن چربی‌ها استفاده می‌کنند و امروز در بازار به نام‌های یاد شده مطرح می‌شوند.

درمان چاقی با ساکشن چربی؟

افراد برای کاهش چربی بدنی به هیچ عنوان نباید به انجام یک روش خاص ساکشن اصرار داشته باشند، زیرا این مساله به شرایط بیمار و میزان چربی بدن آن بستگی دارد.اما به گفته رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، نکته مهم دیگری نیز وجود دارد.

این‌که ورزش و رژیم پایه اصلی حفظ و نگهداری اندام در حالت استاندارد بوده و ساکشن، عاملی است کمک‌کننده و بدون ورزش و رژیم مناسب، ساکشن، درمان چاقی محسوب نمی‌شود.به‌طور کلی باید گفت ساکشن تنها درمان چاقی نیست.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با عنوان این مطلب که هیچ عمل جراحی بدون عارضه نیست، افزود: یک سری عارضه به علت ناآگاهی پزشک رخ می‌دهد.

لاغری با ساکشنبدون عارضه نمی‌شود

دکتر بیژنی از آمبولی به‌عنوان عارضه مرگبار در عمل لیپوساکشن نام برده و می‌گوید: متاسفانه چنین تلقی می‌شود که عمل لیپوساکشن برای لاغری است که اصلا این‌طور نیست. قبل از اقدام به لیپوساکشن باید معاینه دقیق توسط پزشک صورت بگیرد و توضیحات لازم در مورد عوارض و نتیجه عمل داده شود تا باعث بی‌اعتمادی و ناخشنودی بیمار بعد از عمل نشود.

تمامی تکنیک‌های یاد شده عوارض مخصوص خود را از جمله سوختگی پوست، ناهماهنگی سطح پوست، تغییر رنگ، عفونت و سوراخ شدن احشای داخلی و در موارد معدودی نیز آمبولی می‌شود. البته اگر ساکشن توسط جراح متخصص و با تجربه و آگاه به فناوری وسیله مورد استفاده انجام شود عوارض کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهند داشت.

نتیجه‌گیری مطلوب از روش ساکشن

امروزه با استفاده از وسایلی مثل پوشاندن جوراب‌های مخصوص قبل از عمل به بیمار و تا حد ممکن، محدود کردن زمان عمل سعی می‌شود از عوارضی مانند آمبولی‌های عروقی جلوگیری شود، ولی متاسفانه هر از گاهی شاهد فاجعه‌ای در اثر انجام نامناسب و غیرحرفه‌ای این عمل حرفه‌ای جراحی در جامعه هستیم.دکتر بیژنی تاکید می‌کند:

کسانی که می‌خواهند لیپوساکشن انجام دهند، گول تبلیغات گسترده در فضای مجازی را نخورده و با اطلاع کامل از سوابق و تخصص پزشک مربوط و پرس و جو در مورد جراح مورد نظر از ارگان‌های دارای صلاحیت مانند سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اقدام به جراحی کنند و همیشه یادمان باشد پیشگیری از چاقی و اضافه وزن بهتر از درمان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۴۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان