//
کدخبر: ۲۱۳۱۳۳ //

ظرف ها را با دست بشوریم یا ماشین ظرفشویی ؟

یک گروه از محققان سوئدی اعلام کردند که استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند در بروز آلرژی، آسم و اگزما کودکان تاثیر گذار باشد.

ظرف ها را با دست بشوریم یا ماشین ظرفشویی ؟
به گزارش فرتاک نیوز،

تحقیقات اخیر محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد نشان می دهد که نشانه آلرژی، آسم و اگزما در کودکانی که در منزلشان ظروف با دست شسته می شود، بسیار کمتر از کودکانی است که در منزلشان از ماشین ظرف شویی، استفاده می شود.

هنوز علت اصلی بروز این مساله مشخص نیست اما احتمال داده شده که پودر ماشین لباس شویی و هوای مرطوب داخل آن سبب بروز آلرژی می شود.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که تمام میکروارگانسیم ها با شستن ظروف به وسیله ماشین ظرفشویی از بین می روند در صورتی که هنگام شستن ظرف با دست تنها بخشی از میکروب ها از بین خواهد رفت بنابراین طبق فرضیه ای که سیستم ایمنی افرادی که در معرض  ویروس ها و میکروب ها قرار دارند را قوی تر می داند، کودکانی که از ظروف شسته شده توسط ماشین استفاده می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

تحقیق دیگری که توسط محققان انگلیسی در سال ۲۰۱۱ انجام شد، نشان داد که بیش از ۶۰ درصد از ماشین های ظرفشویی حاوی قارچ های بیماری زا هستند. این موضوع نیز می تواند باعث بروز آلرژی در کودکان شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۱۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان