//
کدخبر: ۲۱۱۳۵۹ //
در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اتفاق افتاد؛

برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی دندان پزشکی

نرگس ضیایی از برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد.

برگزاری اولین دوره مدرسه تابستانی دندان پزشکی
به گزارش فرتاک نیوز،

 دبیر اجرایی نخستین مدرسه تابستانی دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:سالهاست که دانشگاه‌های سراسر دنیا در اواخر تابستان،مدرسه تابستانی برگزار می کنند.در ایران نیز دانشگاه‌های مادر،چند سالیست که همه ساله این مدارس را برگزار می کنند.

دکتر نرگس ضیایی،عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دبیر این مدرسه تابستانی  تصریح کرد:این اولین باری است که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بازه ی زمانی ۹ تا ۱۳ شهریورماه ۹۸،مدرسه تابستانی را در تمام رشته ها برگزار کرد.مسئولیت برنامه ریزی و اجرای مدرسه تابستانی در رشته دندانپزشکی،بر عهده اینجانب بود که با دعوت از بهترین متخصصین دندانپزشکی و سخنران های استان و خارج استان،در محل مرکز توسعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار گردید.

وی افزود:هدف اصلی از برگزاری این دوره،پوشش گپ های آموزشی و رفع نیازهای آموزشی دانشجویان بود.لذا مباحث در ۵ پانل اصلی شامل ضایعات شایع دهان و دندان،زیبایی،ایمپلنت،مدیریت ترومای وارده به سر و صورت و مهارت های بیمارستانی برگزار گردید.

ضیایی ادامه داد:استقبال دانشجویان از این مدرسه تابستانه کم نظیر بود.تقریبا طی ۴۸ ساعت اول ظرفیت تکمیل شد و در نهایت مدرسه تابستانی دندانپزشکی با تعداد ۶۵ نفر برگزار گردید.

وی خاطرنشان کرد:در این مدرسه ما میزبان دانشجویان از دانشگاه های علوم پزشکی تهران،شهید بهشتی،خرم آباد، سنندج،بروجرد و همدان بودیم.اساتید مدعو از میان چهره های مطرح در حوزه های تخصصی دندانپزشکی و پزشکی انتخاب شدند که دکتر حسام الدین نظری،دکتر مهتاب وکیلی، دکتر حامد نظری،دکتر هدی پویانفر،دکتر مریم قاضی زاده،دکتر آزاده کیانی پور،دکتر معصومه بصام تبار،دکتر شیما گل محمدی،دکتر محمود رحمانی،دکتر محمدرضا فرنیا و دکتر مسعود داوودیان اساتید این مدرسه تابستانه را تشکیل دادند.

دکتر ضیایی اظهار کرد:مطالب ارائه شده در این دوره جزو مباحث ضروری آموزش دندانپزشک عمومی بود که یا در کوریکولوم وزارتی به میزان کافی به آن پرداخته نشده است و یا مباحثی که به دلیل حجم بالای برنامه درسی دانشجویان،کمتر مورد توجه قرار گرفته است.هم چنین کارگاه عملی جراحی ایمپلنت و کارگاه انواع تزریقات نیز از جمله کارگاه هایی بود که مورد استقبال ویژه دانشجویان در این مدرسه تابستانه قرار گرفت.

وی افزود:این دوره از مدرسه تابستانه با حمایت کامل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار و با استقبال بی نظیری از سوی دانشجویان روبه رو گشت.

وی ادامه داد:قطعا در سال آینده نیز دومین دوره مدرسه تابستانی دندانپزشکی را  با حمایت مسئولان برگزار خواهیم کرد و با توجه به این که در پایان این دوره،دانشجویان درخواست های زیادی مبنی بر برگزاری چنین دوره هایی در طول سال داشتند،سعی داریم دوره های آموزشی یک روزه را در طول سال تحصیلی هم برگزار کنیم.

ضیایی در پایان خاطرنشان کرد:در پایان ابتدا از تیم معاونت تحقیقات دانشگاه بخاطر حمایت های همه جانبه از برنامه،سخنرانهای عزیز که به خاطر علاقه به دانشجویان در روزهای تعطیل و گرم تابستان سخنرانیهای بسیار مفیدی ارائه کردند و دانشجوهای خوب دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشجوهای عزیز مهمان که اگر حرکتی انجام شد قطعا به شوق آنان بود،تشکر ویژه دارم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۱۳۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان