//
کدخبر: ۲۰۶۴۴۳ //
در حاشیه نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه عنوان شد؛

خبرنگاران و رسانه به عنوان ارکان دموکراسی و مردم سالاری اهمیت دارند/ ویزیت ۲۸۰۰ هزار بیمار در سال گذشته

نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد.

خبرنگاران و رسانه به عنوان ارکان دموکراسی و مردم سالاری اهمیت دارند/ ویزیت ۲۸۰۰ هزار بیمار در سال گذشته
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری که امروز (22مرداد) با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت : خبرنگاران و رسانه به عنوان ارکان دموکراسی و مردم سالاری اهمیت دارند و از خبرنگاران خواست تا در نوشتن متن از مشاورین پزشکی استفاده کنند

 وی گفت: ما از نقد به جا حمایت می کنیم  ولی افکار عمومی در دستان و قلم شماست و نباید کاری کنید که مردم دلخوش یا بدبین شوند.

 دکتر مرادی افزود : دانشگاه علوم پزشکی گستردگی بالایی دارد و در بحث بهداشت حدود ۶ هزار نیرو داریم که شاید کار آنها دیده نشود و دغدغه ما به عنوان مسئول دانشگاه در زمینه تهیه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی است .

وی در بحث فرهنگی و دانشجویی گفت: بیش از ۵۲۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی تا فوق تخصص و بیش از ۴۶۰ رزیدنت در بیمارستان امام رضا از سطح یک تا چهار کار اصلی درمان را به دوش می کشندو در بحث تحقیقات جز رتبه ۳۰۰ دانشگاه های دنیا در رنکینگ شانگهای هستیم .

وی تصریح کرد: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در المپیاد دانشجویی موفق به کسب ۴ مدال طلا و ۲مدال برنز‌ شد و امسال نیز ۵ مدال نقره و ۴ مدال را به خود اختصاص داد.

وی تعداد افراد بازنشسته را ۵۳۴ نفر اعلام کرد و افزود : امکان استخدام در این شرایط برای ما مهیا نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در بحث اجتماعی شدن سلامت، اگر پیشگیری نکنیم  باید به درمان بپردازیم و با توجه به گسترش بعضی بیماریها به خاطر تغییر کردن سبک زندگی باید اطلاع رسانی ها بیشتر شود تا به بحث درمان که پر هزینه است ختم نگردد.

دکتر مرادی در ادامه با اشاره به فعال بودن روزانه درمانگاههای آموزشی گفت: کلینیک های ویژه دانشگاه که در سطح شهر پراکنده هستند شامل کلینیک پردیس، کلینیک مهدیه،کلینیک فارابی،و کلینیک  دکتر فتاحی و بوستان امام رضا (ع) روزانه بیماران را به صورت دولتی می بینند.

وی در ادامه افزود:در دوسال گذشته بیش از ۵ هزار تن برنج آلوده به آرسنیک امها و برای مصارف الکل سازی استفاده شده است.

مرادی اظهار داشت: تاکنون بودجه ای برای ایجاد  پدهوایی در نظر گرفته نشده است و در حال حاضر امکان ایجاد این پد که برای نشستن همزمان چند بالگرد در زمان بحران در نظر گرفته شده است را نداریم.

وی بودجه اختصاص یافته برای بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی که توسط راه و شهرسازی ساخته می شود را ۲/۵میلیارد عنوان کرد و گفت:با این بودجه سالها طول میکشد که این بیمارستان ساخته شود ولی در سفر مهندس علیزاده ۶۴ میلیارد تومان برای استان در نظر گرفته شده که هنوز انجام نشده است و در سفر ریاست جمهوری هم ۲۰۰میلیارد در نظر گرفته شد که هنوز پرداخت نشده است.

photo_۲۰۱۹-۰۸-۱۳_۱۳-۵۸-۴۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با توجه به ارتقا نسخه خوانی به صورت الکترونیک در برخی شهرها گفت: در صددیم  نسخه خوانی الکترونیک را در کرمانشاه انجام دهیم  که در این فرایند نسخه ها به صورت الکترونیک به داروخانه ارجاع داده می شود و بیماران با کد ملی آن را دریافت می کنند.

وی در پایان از ویزیت ۲۸۰۰ هزارنفر، و بستری ۲۵۰ هزار نفر و انجام ۱۳۰ هزار عمل جراحی در سال گذشته  در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کرمانشاه خبر داد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از اصحاب رسانه تقدیر شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۴۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان