//
کدخبر: ۲۰۱۷۶۰ //
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مراجعه سرپایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی در سال ۹۷

نشست هم اندیشی دانشگاه علوم پزشکی با دستگاه قضایی استان در جهت تعامل بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل چالش های موجود و تسریع و تسهیل در موارد قضایی با حضور دادستان و معاون دادستان کرمانشاه، مدیر کل تعزیرات حکومتی، فرماندهی انتظامی استان، مدیر کل پزشکی قانونی، رییس سازمان نظام پزشکی، رییس و معاونین توسعه، درمان، بهداشت و غذا و دارو دانشگاه، روسای بیمارستان ها و جمعی از مدیران ستادی در مرکز توسعه مطالعات و آموزش پزشکی برگزار شد.

مراجعه سرپایی ۲ میلیون و ۷۰۰  هزار نفر به مراکز درمانی در سال ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی با ۸ دانشکده، ۵۰۳ عضو هیات علمی، ۵۳۷۲ دانشجو و حدود ۱۵ هزار نیرو دارای حوزه بسیار گسترده ای است.

وی افزود: در حوزه درمان که دارای بیشترین چالش قضایی است در سال ۹۷ حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مراجعه سرپایی، ۲۲۷ هزار بستری و ۱۳۱ هزار عمل جراحی صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت:چالش هایی در حوزه درمان دانشگاه وجود دارد که مرتفع نمودن این مشکلات نیازمند تعامل و مساعدت بیشتر دستگاه قضایی در این خصوص می باشد که از آن جمله  می توان به این موارد اشاره کرد:

۱- احضار پرسنل به مراجع قضایی در موارد درگیری که این امر موجب اختلال در ارائه خدمات می گردد.

۲- بیمارانی که با دستور قضایی بدون دریافت هیچ هزینه ای ترخیص می‌شوند.

۳-برخورد با متخلفین حوزه درمان که نیازمند صدور حکم سریع، شفاف و قطعی دادستان می باشد.

۴- بیماران بی هویت، بدسرپرست، بی‌سرپرست و مجهول الهویه که از ارجاعی از اورژانس اجتماعی یا ۱۱۵، پلیس انتظامی و قوه قضاییه ارجاع داده می شوند و برخورد قاطع و سریع با موارد ارسال شده به شعبه خاص دادگستری.

وی تصریح کرد: در این راستا انتظارات کلی دانشگاه علوم پزشکی، از دستگاه قضا موارد ذیل می باشد که امیدواریم به زودی محقق شود: تشکیل کارگروه مشترک ،تاسیس شعبه ویژه جرائم حوزه سلامت در دادگستری، پذیرفتن بازرسان حوزه سلامت به عنوان ضابط قضایی و آموزشی و حمایت قضایی از کار به حوزه سلامت  وحمایت انتظامی در بازرسی ها، تعطیلی و مهر وموم کردن محل های تخلف ،عدم صدور دستورات قضایی جهت ترخیص بیماران بدون دریافت وجه ،تشکیل یگان حفاظت سلامت،ارائه راهکارهای عملی رضایت به درمان

 بررسی و تدوین شیوه نامه ترخیص بیماران به رضایت شخصی،بررسی وضعیت مطالبات دانشگاه سازمانهای بیمه گر و اتخاذ تصمیم مناسب و بررسی مشکلات ثبت اطلاعات بیماران مجهول الهویه و چند هویتی.

 در ادامه دکتر صادقی، دادستان  عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:

از موضوعات مهم مطرح شده توسط ریاست قوه قضائیه اجرای صحیح عدالت است به طوری که مردم وجود آن  را به خوبی لمس کنند و کوتاه کردن فرآیند اطاله دادرسی، برون زدایی، قضا زدایی و حبس زدایی از دیگر موارد مورد توجه در قوه قضائیه می‌باشد.

وی افزود:  مبازره جدی و بدون مماشات با فساد خواسته مهم عامه مردم بوده که این امر ماموریت مهم قوه قضائیه بوده و در حال اجرا و انجام است.

 وی تصریح کرد: قرائت سوگند نامه خدمت، امانت داری و محرم پنداری، تقدس و منزلت اجتماعی، ترجیح و تقدم پیشگیری بر درمان و جامعه هدف مشترک که در هر دو دستگاه دارای مراجعین دچار مشکلات روحی و استرس می باشند، از جمله اشتراکات دو حوزه سلامت و قضایی می باشد.

مدعی العموم کرمانشاه اظهار کرد: استفاده مراکز ارائه خدمات سلامت مطب ها و مراکز کلینیک و پاراکلینیک از دستگاه poss، صدور و تکمیل گواهی فوت و رعایت موارد ۱۹ گانه مرگ مشکوک با همکاری دادیار پزشک و عدم ارائه درخواست هایی که نیاز به ورود دستگاه قضایی ندارد، اهم انتظارات دستگاه قضا از حوزه سلامت می باشد.

در ادامه این نشست معاونین و روسای بیمارستان ها، چالش ها و مشکلات قضایی، حقوقی و انتظامی در حوزه کاری خود را با دکتر صادقی دادستان کرمانشاه و سردار جاویدان فرمانده نیروی انتطامی استان، مطرح و راهکارهای قانونی در این خصوص بررسی و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۷۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان