//
کدخبر: ۱۹۷۳۵۸ //
در حاشیه بازدید از واحد کاشت حلزون گروه گوش و حلق و بینی مرکز آموزش درمانی امام خمینی (ره)؛

همه چیز مهیای شروع کاشت حلزون‌ در کرمانشاه است

به زودی کرمانشاه به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور معرفی خواهد شد

 همه چیز مهیای شروع کاشت حلزون‌ در کرمانشاه است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر متصدی مدیر گروه آموزشی گوش و‌حلق و بینی دانشگاه تهران ، دکتر اجل لوییان مدیر گروه آموزشی گوش و‌حلق و بینی دانشگاه بقیه الله ، دکتر خصالی دبیر کمیته کشوری کاشت حلزون و ‌تنی چند از اعضای کمیته و‌ مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت با سفر به کرمانشاه از امکانات دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی کاشت حلزون بازدید و در نشست مشترکی با رییس دانشگاه ، معاون درمان و اساتید گروه شرکت کردند.

دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه در این نشست گفت: راه اندازی بخش کاشت حلزون باتوجه به پتانسیلهای کرمانشاه یک نیاز می باشد و تمام امکانات وشرایط برای این منظور درنظر گرفته شده است.

وی افزود:از لحاظ نیروی انسانی گروه گوش حلق و بینی دانشگاه یکی از قدیمی ترین و مجربترین گروههاست و امکاناتی که برای راه اندازی این بخش در نظرگرفته شده شامل فضاهای آموزشی ، درمانی وتجهیزات جراحی کاشت حلزون (ABR ، NSK ، میکرسکوپ و ...) میباشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: راه اندازی بخش کاشت حلزون نیاز مردم وخواست مسئولین به ویژه رییس دانشگاه می باشد و دراین راستا تمام اقدامات لازم انجام شده است.

در ادامه دکتر رضایی مسئول راه اندازی کاشت حلزون درکرمانشاه بیان داشت:کرمانشاه از لحاظ قدمت ، تاریخ برجسته ای دارد و  از لحاظ موقعیت به مرکز غرب کشور بیماران بسیاری از استانهای همجوار مراجعه میکنند

وی افزود: سالانه ۸۴ نفر در غرب کشور نیاز به کاشت حلزون دارند و این تعداد در کرمانشاه ۲۹ نفر می باشد و نشان دهنده لزوم راه اندازی این بخش در کرمانشاست.

مسئول راه اندازی کاشت حلزون اظهار کرد: بسیاری از بیمارانی که به کاشت حلزون نیاز دارند یا باید به تهران و یا استانهای دیگر مراجعه کنند و مدت طولانی در لیست انتظار بمانند که این موضوع بیماران ناشنوای استان را بامشکل مواجه کرده است.

دکتر متصدی مدیر گروه آموزشی گوش و حلق و بینی دانشگاه تهران هم در ادامه گفت:کاشت حلزون بیش از ۲۵ سال است که در ایران راه اندازی شده و تجربه ی بسیارموفقی میباشد

دکتر متصدی افزود: کاشت حلزون یک کارتیمی است و تا آخر عمر بیمار ، گروه کاشت درگیر این موضوع هستند و خدمت به همه ی مردم به ویژه غرب کشور افتخار بزرگی است وهمدلی و اراده ای که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای این موضوع وجود دارد قابل تقدیراست.

 وی بیان داشت :برای راه اندازی کاشت حلزون در کرمانشاه همکاری ، پشتیبانی و دلگرمی دست به دست هم‌ داده است و من جز تبریک و‌اظهار خوشحالی از این حمایت ها چیزی نمی توانم بگویم.

مدیر گروه آموزش گوش و حلق و بینی افزود: از نظر تجهیزاتی ، نیروی انسانی و‌حمایتی همه چیز مهیای شروع کاشت حلزون‌ در کرمانشاه است و نگاه علمی و وسعت نظر مدیران ارشد دانشگاه در کنار تلاش اعضای گروه و سایر همکاران کار راساده کرده و مایه دلگرمی ما نیز هست.

وی تصریح کرد: کرمانشاه ظرفیت بالایی دارد و‌تصور می کنیم در کنار دانشگاههایی که با قدمت بالایی در این زمینه کار می کنند قرار بگیرد.

دکتر متصدی گفت:کاشت حلزون عمل گران بهایی است که به صورت تیمی و پیوسته باید مراقبت و ‌حمایت شود .

در ادامه دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:نبود امکان‌کاشت حلزون در کرمانشاه به عنوان یک خلا جدی همیشه مطرح بوده است و کرمانشاه همواره پذیرای بیماران استانهای همجوار بوده و اسقبال بیماران عراقی به ویژه اقلیم ‌کردستان به کرمانشاه قابل توجه است.

وی افزود: اعضای گروه آموزشی و نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن در کرمانشاه آمادگی و‌اشتیاق راه اندازی کاشت حلزون را دارند و هر نوع تجهیزات هم در این زمینه تامین می گردد.

دکتر مرادی تصریح کرد: در شرایط دشوار اقتصادی و‌حجم وسیع خدمات نباید موضوع آموزش و ‌تحقیقات و‌ امکانات پیشرفته فراموش شود بلکه باید با جدیت پیگیری شود ووبا راه اندازی قریب الوقوع دانشکده توانبخشی و تامین تجهیزات مورد نیاز می توان در زمینه توانبخشی بیماران کاشت حلزون از آن استفاده کرد

گفتنی است کاشت حلزون در ایران از سال 1371 شروع شده و با فعالیت 11 مرکز کاشت حلزون شنوایی در سطح کشور تاکنون بیش از 10 هزار عمل جراحی کاشت حلزون انجام شده است و کرمانشاه و پس از صدور مجوز نهایی وزارت بهداشت به زودی به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور معرفی خواهد شد

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۷۳۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان