//
کدخبر: ۲۰۸۱۷۴ //

میوه‌ای که صدبرابر مرکبات ویتامین C دارد

مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد از استخراج ویتامین C از میوه گل نسترن داد

میوه‌ای که صدبرابر مرکبات ویتامین C دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 تولید داروهای ضد سرطان به صورت نانوکورکومین و اُمگا ۳ گیاهی به صورت مشترک با همکاری دو شرکت دیگر خبر داد و گفت: شرکت ما همچنین "انجمن پیشگیری از سرطان نسترن" را مورد حمایت قرار داده که در این انجمن ذیل هدف تقویت سیستم ایمنی بدن در راستای پیشگیری از سرطان، خواص الاژیک اسید (عصاره انار) در پیشگیری از سرطان و درمان آن به اثبات رسیده است.

 محمدتقی میراحمدی زمینه فعالیت این شرکت را تولید انواع ویتامین به صورت کپسول نرم عنوان کرد و توضیح داد: در همین خصوص توانستیم از میوه گل نسترن (قسمت مرکزی گل)، ویتامین C استخراج کنیم که میزان ویتامین C استخراج شده از این میوه، صدها برابر میزان ویتامینی است که از مرکبات به دست می‌آید.

وی اظهار کرد: نسترن یک گل وحشی است که در تمام خاک ایران یافت می‌شود و بیشتر به صورت خودرو در برخی جنگل‌ها و حتی خیابان‌ها رشد می‌کند. به عنوان مثال این گل در منطقه کلات واقع در استان خراسان یا در مناطق شمالی کشور، به وفور یافت می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ویتامین C از میوه گل نسترن با بیان اینکه این کپسول به تولید انبوه نرسیده است، خاطرنشان کرد: در راستای آشتی صنعت و دانشگاه و کمک به واحدهای نوپای دانش‌بنیان، واحدی را در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تولید دارو اختصاص دادیم و ۳ اتاق تمیز (Clean room) ایجاد کردیم که یک واحد آن به تولید کپسول نرم یا soft gel پرداخته است.

میراحمدی، خط تولید کپسول نرم در پژوهشکده بوعلی را تنها خط تولید این نوع دارو در شرق ایران دانست و گفت: با توجه به این خط تولید، قراردادهای متعددی از جمله تولید داروهای ضد سرطان به صورت نانوکورکومین و قراردادی برای تولید اُمگا ۳ گیاهی منعقد کردیم که این‌ها حاصل کار دو شرکت دیگر است و در این حوزه به صورت مشترک کار می‌کنیم.

وی ابتدا به تشریح قرارداد تولید اُمگا ۳ گیاهی پرداخت و توضیح داد: اُمگا ۳ که در حال حاضر وجود دارد، از ماهی گرفته می‌شود. برتری اُمگا ۳ گیاهی این است که بو و مزه اُمگا ۳ گرفته شده از ماهی را ندارد، فاقد فلزات سنگین است و در عین حال به اندازه اُمگا ۳ گرفته شده از ماهی تأثیر مثبت به جا می‌گذارد.

حمایت از "انجمن پیشگیری از سرطان نسترن"/ راه‌اندازی مدرسه مجازی سلامت

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان سپس به حمایت این شرکت از یک NGO به نام "انجمن پیشگیری از سرطان نسترن" اشاره کرد و توضیح داد: علت به وجود آمدن این انجمن، همسر من "نسترن رزمجو"، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیرگروه مامایی دانشگاه بود که متأسفانه به خاطر درگیری با سرطان جانشان را از دست دادند.

میراحمدی تصریح کرد: ایشان انسان بزرگی بودند و از من خواستند به جای هزینه‌های مرسوم مراسم خاکسپاری، کاری انجام دهم که "نسترن‌ها" برای خانواده‌هایشان حفظ شوند.

وی با بیان اینکه انجمن پیشگیری از سرطان نسترن (NCCP) بعد از تأسیس و ثبت ملی در سال ۹۴، ۳ هدف پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان هدفمند سرطان را در دستور کار خود قرار داده است، تشریح کرد: در بخش پیشگیری از سرطان، راه‌اندازی مدرسه مجازی سلامت را مدنظر قرار دادیم که بتوانیم از این طریق سبک زندگی صحیح را به دانش‌آموزان دبیرستانی دختر مقطع دوم دخترانه آموزش دهیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: بدین ترتیب دروس تغذیه سالم، ورزش، روان‌شناسی، ژنتیک و به‌ویژه "خودآزمایی" را به دانش‌آموزان در ۱۲۰ دبیرستان دخترانه در مقطع دوم آموزش دادیم تا از این طریق با فیزیک و اندام خود آشنا شوند و بتوانند زودتر از سایرین تشخیص دهند در بدنشان چه می‌گذرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۸۱۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان