//
کدخبر: ۱۲۵۳۰۷ //

سرطانی که بیشتر به سراغ خانم ها می رود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ابتلای ۱۱ هزار ایرانی به سرطان پوست در سال‌های اخیر، احتمال ابتلا در زنان را بیش از مردان دانست.

سرطانی که بیشتر به سراغ خانم ها می رود
به گزارش فرتاک نیوز،

کاظم  زنده دل عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش مراقبت های پوست و پیشگیری از سرطان های وابسته به آن که در پارک گفتگو عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: سرطان پوست جز بیماری های قابل پیشگیری است و  به دلیل اینکه بیرون از بدن ظاهر می شود قابلیت تشخیص آن نسبت به سایر انواع سرطان آسان تر است.

وی بیان کرد: در کشور سالیانه ۱۱ هزار نفر مبتلا به سرطان پوست می شوند که از این تعداد چهار هزار نفر به نوع بدخیم آن دچار می شوند.زنده دل بیان کرد: مردان 2 برابر زنان مبتلا امکان ابتلا به سرطان پوست را دارند چرا که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند.

تشدید  شیوع سرطان پوست با آرسنیک

در ادامه مراسم محمودی متخصص پوست  با اشاره به اینکه سرطان پوست قابل تشخیص و در مراحل اولیه شیوع قابل درمان است، بیان کرد: پوست از سه لایه تشکیل شده است و بیشتر سرطان های پوستی در لایه خارجی شکل می گیرد.محمودی اشعه فرابنفش را مهم ترین عامل  ابتلا به سرطان پوست در افراد دانست و گفت: بروز این بیماری به دلیل زمینه های ارثی بیشتر می شود همچنین انتشار عناصری مانند آرسنیک در محیط کار احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

این متخصص پوست ادامه داد: احتمال ابتلا به سرطان پوست با افزایش سن بیشتر می شود همچنین عوامل ژنتیک و ویروس ها هم در شیوع این عارضه  نقش دارند.وی تاکید کرد: کراتوز آفتابی بیشتر در سر و گردن ایجاد می شود و برای پیشگیری از این بیماری  باید مواجه با  اشعه فرا بنفش و نور آفتاب کمتر شود و از لباس و پوشش مناسب جهت محافظت در برابر نور آفتاب استفاده کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۳۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان