//
کدخبر: ۸۷۶۴۰ //

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن موها، لیزر کردن آن ها است. اما آیا شایعات درمورد سرطان زا بودن لیزر موهای زائد درست است؟

 آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث سرطان شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

لیرز موهای زائد امروزه یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین روش های برای از بین بردن موهای زائد در میان خانم ها است. اما صحبت هایی درمورد سرطان زا بودن لیزر موهای زائد و همچنین خطر نازایی با لیرز موهای ناحیه تناسلی شنیده می شود که درست یا غلط بودن آن ها مشخص نیست. در این مطلب قصد داریم به صورت علمی به بررسی امکان سرطان زا بودن لیرز موهای زائد می پردازیم.

لیزر موهای زائد و سرطان؟

در لیزر موهای زائد که مورد تایید اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)  است از انرژی نور غیر یونیزه استفاده می کند. انرژی نور این لیزرها به صورت سطحی است و در سطح پوست باقی می ماند. این نوع لیزر هیچ آسیبی به DNA  نمی رساند و باعث جهش های DNA نمی شود.

پالس های انرژی نور استفاده شده در درمان های حذف موهای زائد تنها برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول های مو طراحی شده اند که مو را تغذیه میکنند و باعث رشد مو هستند.

اشعه هر لیزر توسط بافت هدف خودش جذب می شود که در لیزر موهای زائد که از لیزر الکساندرایت یا لیزر دیود ( vectus) استفاده می شود، بافت هدف اختصاصی این لیزر ها ، رنگدانه موجود در ساقه های مو می باشد به طوری که اگر موها سفید باشند هم توسط دستگاه شناسایی نمی شوند زیرا موهای سفید فاقد رنگدانه هستند . بنابراین نمی توانند به بافت های دیگر و عمقی تر نفوذ کنند.

لیزر در خارج از عمق فولیکول مو نفوذ نمی کند و اندام های داخلی به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نمی گیرند. قدرت نفوذ لیزرهای مورد استفاده در رفع موهای زائد ، نیم تا ۱ سانتی متر است نمی تواند به بافت های عمقی موجود در ناحیه لیزر مانند تخمدان و غدد لنفاوی نفوذ کند و موجب سرطانزایی شود .پس می توان اطمینان داد که در لیزر موهای زائد موجب ایجاد سرطان یا نازایی نمی شود.

تنها خطراتی مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ در منطقه تحت درمان در صورت عدم رعایت موارد احتیاط و تشخیص صحیح پوست وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان