//
کدخبر: ۲۰۷۲۴۴ //
تغذیه مناسب برای فصل گرما

فاطمه کریمی یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

غذاهایی که فرد در فصول مختلف می خورد و حتی میزان خواب و فعالیت بدنی در یک فصل باید با فصل دیگر تفاوت داشته باشد.

فاطمه کریمی یکشنبه 27 مرداد 1398
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نفیسه حسینی یکتا، متخصص طب ایرانی و معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم توجه به حرارت بدن در تابستان گفت: یکی از مواردی که می توان با توجه به آن حرارت بدن را در تابستان کنترل کرد، توجه به نوع تغذیه در این فصل است. با توجه به اقلیم و گرمای خاص هر منطقه نوعی از تغذیه مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: مصرف آب دوغ خیار در فصل گرما از عادت های دیرینه ایرانیان است. ترکیبی از ماست به همراه خیار، گل سرخ، نعناع، کشمش و گردو این غذا را تشکیل می دهد. این غذا علاوه بر آنکه باعث تعدیل طبع گرم بدن می شود، به علت وجود برخی از مواد تشکیل دهنده اش، خواص دیگری نیز دارد. گل سرخ موجود در آب دوغ خیار، خاصیت پاکسازی بدن را دارد.

نایب رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: مصرف سوپ جو در رژیم غذایی هفتگی را نیز توصیه می کنیم، چرا که جو دارای طبع سرد و تر بوده و می تواند مقابل طبع گرم و خشک تابستان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پرخوری در فصل تابستان به هیچ عنوان توصیه نمی شود، افزود: مصرف شربت زرشک، عناب، تمرهندی و همچنین مصرف میوه های فصل مانند گوجه سبر و آلو می تواند طبع گرم فصل تابستان را بویژه برای آنان که خودشان هم طبع گرم و خشک دارند، تعدیل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۷۲۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان