//
کدخبر: ۲۰۶۴۳۱ //
معاون وزیر بهداشت:

بیمه‌ها موظف به خرید راهبردی خدمات سلامت هستند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در قانون برنامه ششم توسعه به بیمه‌های درمانی دو تاکید مهم شده است؛ اول این‌که بیمه‌های درمانی موظف به انجام خرید راهبردی خدمات سلامت هستند و دوم این‌که بر مبنای پرونده الکترونیک سلامت، خرید خدمت انجام دهند.

بیمه‌ها موظف به خرید راهبردی خدمات سلامت هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

، دکتر علیرضا رییسی درباره انجام خرید راهبردی خدمات سلامت توسط سازمان‌های بیمه‌گر درمانی افزود: این دو موضوع مهم‌ترین بخش برای بیمه‌های درمانی برای مدیریت منابع است. خرید راهبردی خدمات سلامت بر اساس پرونده الکترونیک، بیمه‌ها را به این سمت سوق می‌دهد که بر اساس راهنماهای بالینی خرید انجام دهند. در نتیجه تقاضای القایی ایجاد نمی‌شود و هزینه‌ها نیز کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: از طرفی امکان پایش بیمه‌های درمانی نیز برای ارائه دهندگان خدمات سلامت امکان پذیر می‌شود. در حال حاضر بیمه‌های درمانی بر اساس اسناد کاغذی که از بخش دولتی و خصوصی دریافت می‌کنند، هزینه را می‌پردازند، اما با الکترونیکی شدن خدمات، بیمه‌ها بسیار بهتر می‌توانند نظارت داشته و انحراف‌ها را رصد کنند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: نکته مهم دیگر درباره بیمه‌ها این است که باید خرید خدمات سلامت را بیشتر به سمت پیشگیری و بهداشت سوق دهند. بسیاری از خدمات در حوزه بهداشت تحت پوشش بیمه نیست و سیاست‌گذاری در این زمینه وجود ندارد؛ به طور مثال بیمه‌ها برای چکاپ پول نمی‌دهند و این در حالی است که اگر به وسیله چکاپ، تشخیص زودرس انجام و بیماری شناسایی شود، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رییسی گفت: هرچند باید به بیمه‌های درمانی با توجه به منابع فعلی حق داد، زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی و منابع بیمه‌ها، نمی‌توان انتظار زیادی از بیمه‌ها داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۴۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان