//
کدخبر: ۲۰۶۲۸۷ //

۱۲ ماده‌غذایی که بیشتر از هر ماده‌ای دوستدار پوست شما هستند

تغذیه بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید برای سلامتی بدن مهم است. رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به متابولیسم یا سوخت و ساز بدن آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی آسیب به اندام‌هایی مانند قلب و کبد شود. هر چیزی که از رژیم غذایی خود می‌خوردید مستقیم یا غیر مستقیم روی پوست شما هم تاثیر می‌گذارد.

12 ماده‌غذایی که بیشتر از هر ماده‌ای دوستدار پوست شما هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل ازنسخه، تغذیه بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید برای سلامتی بدن مهم است. رژیم غذایی ناسالم می‌تواند به متابولیسم یا سوخت و ساز بدن آسیب برساند، باعث افزایش وزن و حتی آسیب به اندام‌هایی مانند قلب و کبد شود. هر چیزی که از رژیم غذایی خود می‌خوردید مستقیم یا غیر مستقیم روی پوست شما هم تاثیر می‌گذارد.

مطالعات و تحقیقات متخصصان تغذیه هر روز بیشتر صورت می‌گیرد، و از تاثیرات مواد غذایی گوناگون هر روز بیشتر و بیشتر سر درمی‌آورند. در این بین برخی از مواد غذایی تاثیرات مثبتی روی سلامتی پوست می‌گذارند که بهتر است آن ها را بهتر بشناسید. در این مقاله نگاهی به ۱۲ ماده غذایی که برای سلامتی پوست مفید هستند خواهیم پرداخت. پایان با ما همراه باشید.

    ماهی چرب

انواع ماهی چرب مانند ماهی قزل آلا و شاه ماهی، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که می‌توانند التهاب بدن را کاهش داده و رطوبت پوست را حفظ کنند. این ماهی ها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین E و روی هستند.

    سلامتی پوست با آووکادو

آووکادو دارای چربی‌های مفید و حاوی ویتامین E و C است که برای  داشتن پوست سالم مهم هستند. آووکادو همچنین ترکیباتی را ایجاد می‌کند که می‌توانند پوست شما را از آسیب‌های خورشید محافظت کنند.

    گردو

گردو دارای مواد مغذی مفیدی است، که سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. گردو منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری است که بدن شما نمی‌تواند آن‌ها را در داخل خود تولید کند. مغز گردو بسیار مفیدتر از انواع دیگر آجیل‌ها است. زیرا هر دو نوع اسید چرب امگا ۳ و ۶ را دارند.

رژیم غذایی سرشار از چربی‌های امگا ۶  باعث افزایش التهاب در بدن می‌شود. اما از سوی دیگر اسید چرب امگا ۳ باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. گردو منبع خوبی از چربی های ضروری، روی، ویتامین E، ویتامین C، سلنیوم و پروتئین هستند. که همه آنها مواد مغذی برای حفظ سلامتی پوست به حساب می‌آیند.

    تخم آفتابگردان

به طور کلی، آجیل و انواع دانه ها، منبع خوبی از مواد مغذی تقویت کننده پوست هستند. تخم آفتابگردان یک نمونه عالی از مواد مفید برای سلامت پوست است. آن‌ها همچنین یک منبع عالی از مواد مغذی از جمله ویتامین E هستند.

    سلامتی پوست با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از بتا کارتن است. بتاکاروتن به عنوان پروویتامین A عمل می‌کند. بدین معنا که می‌تواند در داخل بدن انسان به ویتامین A تبدیل شود. کاروتنوئیدهایی مانند بتا کاروتن، پوست شما را سالم نگه می‌دارند و به تقریبا عنوان یک کرم ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کنند.

    فلفل دلمه ای قرمز یا زرد

فلفل دلمه‌ای دقیقا مشابه سیب زمینی شیرین، منبع خوبی از بتا کاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. فلفل دلمه‌ای همچنین یکی از بهترین منابع ویتامین C می‌باشد. که برای ایجاد پروتئین کلاژن ضروری پوست است تا پوست، سالم و قوی نگاه داشته شود.

    سلامتی پوست با بروکلی

کلم بروکلی سرشار از تعداد زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم و ضروری برای حفظ سلامت پوست (از جمله ویتامین A، روی و ویتامین C) است.

بروکلی همچنین حاوی لوتئین است و مشابه بتا کاروتن عمل می‌کند. لوتئین پوست انسان را از آسیب‌های اکسیداتی که می‌تواند پوست شما را خشک و چروکیده کند، محافظت می‌کند. بروکلی همچنین حاوی سولفورفان است که ممکن است به جلوگیری از سرطان پوست کمک کرده و پوست را در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند.

    گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع غنی و مناسبی از ویتامین C است. گوجه همچنین حاوی تمام کاروتنوئید‌های اصلی، از جمله لیکوپن است. نشان داده شده است که بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن برای محافظت از پوست انسان در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر خورشید مفید است. آنها مواد همچنین به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می کنند.

    سویا

سویا حاوی مقدار زیادی ایزوفلاون(isoflavones) است. ایزوفلاون دسته‌ای از ترکیبات گیاهی است، که می‌تواند نقش‌های استروژن در بدن را ایفا کرده، یا آن را متوقف کند. ایزوفلاون‌ها ممکن است به چند بخش از بدن انسان از جمله پوست نیز نفوذ کنند.

یک مطالعه در رابطه با مصرف سویا در زنان میانسال انجام شد. محققان متوجه شدند که زنان میانسالی که به مدت ۸ تا ۱۲ هفته ایزوفلاون مصرف کردند، به میزان قابل توجهی از چین و چروک پوستان کاسته شد. و خاصیت ارتجاعی پوست نیز بهبود پیدا کرده است. سویا همچنین می‌تواند خشکی پوست در زنان یائسه را بهبود ببخشید. و با افزایش تولید کلاژن باعث صاف و قوی شدن بافت پوست می شود.

    سلامتی پوست با شکلات تیره

پس از ۶ تا ۱۲ هفته از مصرف پودر کاکائو، پوست های ضخیم و خشک بطور قابل توجهی هیدراته و مرطوب می شوند. مصرف ۲۰ گرم شکلات تیره حاوی آنتی اکسیدان بالا در روز، می‌تواند سوزش ناشی از نور آفتاب را تا ۲ برابر کاهش دهد.چندین مطالعه نشان می‌دهد که شکلات تیره، حتی قادر است روی ترمیم چین و چروک نیز تاثیرگذار باشد. برای به حداکثر رساند تاثیرات شکلات تیره سعی کنید که شکلاتی با حداقل ۷۰% کاکائو تهیه کنید.

    چای سبز

چای سبز می‌تواند پوست انسان را از آسیب و پیری محافظت کند. ترکیبات قدرتمند موجود در چای سبز، کاتچین (catechins) نامیده می‌شوند. کاتچین‌ها به روش‌های مختلفی باعث بهبود سلامت پوست شما میشوند. چای سبز مانند بسیاری دیگر از مواد غذایی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است. این ترکیبات می‌توانند پوست شما را در مقابل تابش‌های مضر آفتاب محافظت کنند.

    سلامتی پوست با کمک نوشیدنی انگور قرمز!!

نوشیدنی انگور قرمز بخاطر داشتن رزوراترول (resveratrol) مشهور است. این ترکیب از پوست انگور قرمز به دست می‌آید. رزوراترول فواید بی‌نظیر و زیادی برای بدن انسان دارد. برای مثال این ترکیب باعث کاهش اثرات پیری می‌شود.برخی از رادیکال‌های آزاد با حمله سلول‌های پوستی، باعث تخریب پوست و بروز علایم پیری می‌شوند. رزوراترول حاوی آنتی اکسیدان هایی است، که با خنثی کردن این رادیکال‌های آزاد موجب به تعویق افتادن و کاهش علایم پیری می‌شوند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان