//
کدخبر: ۲۰۵۶۷۲ //
مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه:

اهدا خون باید به عنوان دغدغه اجتماعی مطرح شود

آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در سازمان انتقال خون استان کرمانشاه برگزار شد.

اهدا خون باید به عنوان دغدغه اجتماعی مطرح شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در سازمان انتقال خون استان کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پژمان صالحی فر مدیر عامل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه  با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: دغدغه تامین خون سالم و کافی باید برای همه ما مهم باشد و شما خبرنگاران می توانید با قلم خود در جهت تامین این نیاز اساسی کمک کنید.

صالحی فر گفت:همه افرادی که در جامعه زندگی می کنند در هر گروه،تیره یا نژاد خاصی که باشند به فرآورده های خونی نیاز پیدا میکنند

وی افزود: در کشور ما با توجه به آمار بالای تصادفات و نیاز به خون و فرآورده های خونی زیاد است و ۸۰درصد مصدومین در اثر خونریزی ناشی از تصادفات در حین  انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست میدهند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون در ادامه تصریح کرد: آمار مصرف خون و فرآورده های خونی هر روز با توجه به شناخت بیماریها بالاتر میرود و نیاز به خون و فرآورده های خونی هم در این شرایط بالا میرود و در این میان اهدای خون باید به عنوان دغدغه اجتماعی مطرح شود

وی از اهدا خون ۴۵هزار نفر در سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: این تعداد سالانه بر اثر افزایش سن،بیماری  و تصادفات و.. ریزش دارند و امسال هم با کاهش اهدا کنندگان خون مواجه بوده ایم و امیدواریم بتوانیم این پروسه را بیشتر کنیم و به تعداد اهداکنندگان بیافزاییم.

صالحی فر افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی مکان و زمان نمیشناسد و در ایام تابستان به دلیل مسافرت های بیشتر و احتمال بروز تصادفات این نیاز بیشتر است.

وی در ادامه از برگزاری ستاد سلامت اربعین خبر داد و گفت:با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی و بازگشایی مرز خسروی و عزیمت زائرین از کرمانشاه به کشور عراق و وجود ترافیک های جاده ای و تصادفات در مسیر استان کرمانشاه احتمال افزایش نیاز به خون و فراورده های خونی را خواهیم داشت و باید آمادگی خوبی نسبت به برخورد با این موضوع داشته باشیم و بتوانیم میزبان خوبی برای این کاروان باشیم

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت:از پایان ماه مبارک رمضان روند خونگیری از کسانی که برای اولین بار به عنوان اهدا کننده در سازمان انتقال خون حضور پیدا می کنند انجام نمی گیرد و  اهدا کنندگان آزمایشات و غربالگری را انجام میدهند و در صورت عدم مشکل و بیماری از دوره بعد فرایند خونگیری از آنها صورت می پذیرد.

وی گفت: اگر چه این افراد جز اهدا کنندگان خون قرار نمی گیرند ولی این حسن را دارد که بعد از غربالگری خون سالم و مورد تاییدی را اهدا می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از خبرنگاران حاضر در جمع تقدیر شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۵۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان