//
کدخبر: ۲۰۳۹۵۰ //
مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

تحریم‌ها از چالش‌های همکاری با سازمان جهانی بهداشت است

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از چالش‌های جدی همکاری با سازمان جهانی بهداشت، موضوع تحریم‌ها است که باید جوانب مختلف آن را مشاهده و پیامد و تاثیرهای آن را بررسی کنیم.

تحریم‌ها از چالش‌های همکاری با سازمان جهانی بهداشت است
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اکبر حق دوست در جلسه بررسی عملکرد دفتر نمایندگانی سازمان جهانی بهداشت در ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در این رابطه مباحث مختلفی مطرح شده و متخصصان سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت ایران همکاری خوبی داشتند.

حق دوست یادآورشد: رابطه بسیار خوبی بین وزارت بهداشت ایران و سازمان جهانی بهداشت در سطوح مختلف وجود دارد. این همکاری‌ها بین مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز وجود دارد و پروژه‌های مختلفی با همکاری سازمان جهانی بهداشت در ایران انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  باید برنامه‌های اصلی ایران در حوزه تحریم‌ها بازبینی شود تا برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: کنترل اولویت‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و بهینه سازی بسته خدمات سلامت یکی از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر درمانی ایران است که برای گسترش آن به حمایت سازمان جهانی بهداشت نیاز داریم.

حق دوست بیان کرد: سال گذشته سازمان جهانی بهداشت در کشور عمان جلسه‌ای برای گسترش مراکز همکاری چندجانبه برگزار کرد و به دنبال این هستیم که مراکز همکاری چندجانبه را در ایران نیز راه اندازی کنیم. سازمان جهانی بهداشت سال گذشته برای بیماری ایدز و هپاتیت، ۱۹ کارگاه در منطقه امرو برگزار کرد.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: وزارت بهداشت ایران در زمینه امور پناهندگان نیز کارهای زیادی انجام داده که باید در این راستا مرکز دانش مربوطه را ایجاد کنیم. در ایران ۶۰ دانشگاه پزشکی و ۶۰۰ مرکز تحقیقات علوم پزشکی وجود دارد که این موارد توانمندی زیادی در حوزه علوم و آموزش پزشکی ایجاد کرده است. با حمایت سازمان جهانی بهداشت می‌توانیم تجربه‌های ایران در حوزه علوم پزشکی را در اختیار کشورهای دیگر قرار داد.

وی اظهار داشت: همچنین کمپ‌هایی برای آموزش افغان‌ها در ایران وجود دارد و آموزش‌هایی برای انجام آزمایش‌های بالینی به این پناهندگان ارائه شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۹۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان