//
کدخبر: ۲۰۳۵۹۵ //
عضو کمیته بیمه سلامت:

بخش بسیاری از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت است

عضو کمیته بیمه سلامت تاکید کرد: در حال حاضر اکثر بخش های مرتبط با خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت است.

بخش بسیاری از خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه سلامت است
به گزارش فرتاک نیوز،

وحید مجیدی درباره حمایت‌های بیمه سلامت برای خدمات فیزیوتراپی گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار فیزیوتراپی ست و نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ مؤسسه دراین باره فعالیت می‌کنند، ضمن اینکه بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ مؤسسه با سازمان بیمه سلامت طرف قرارداد است.

وی افزود: سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ هزار بار مراجعه برای مراکز فیزیوتراپی به صورت سرپایی انجام شد.

عضو کمیته بیمه سلامت تصریح کرد: همچنین رقمی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای بیماران استفاده کننده از خدمات فیزیوتراپی توسط بیمه سلامت هزینه شده است، لذا با نظر ویژه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بخشی از مطالبات فعالان در بخش فیزیوتراپی تاکنون پرداخت شده است؛ خوشبختانه در شرایط فعلی تأخیری جهت پرداخت مطالبات در این حوزه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ماساژ و استفاده از تکنیک‌های درمانی دستی در تعهد سازمان بیمه سلامت در مراکز خصوصی و دولتی است اظهار داشت: سیاست کلی سازمان بیمه سلامت تعامل و ارتباط تنگاتنگ با انجمن‌های علمی است، به طور حتم درآینده ای نزدیک انجمن فیزیوتراپی با مسئولان سازمان بیمه سلامت جلساتی را برای رفع اختلاف نظرهای جزئی میان بیمه سلامت و انجمن فیزیوتراپی برگزار خواهد کرد.

مجیدی با بیان اینکه در صورت ویرایش مجدد در کتاب ارزش نسبی خدمات از نقطه نظرات فعالان انجمن فیزیوتراپی استفاده خواهد شد گفت: به طور حتم در تدوین کتاب ارزش‌های نسبی از نظرات تمامی انجمن‌ها استفاده شده است، اما ممکن است در برخی رشته‌ها شورای عالی بیمه با توجه به میزان اعتبارات با چکش کاری تغییراتی را در تعرفه‌ها اعمال کرده است.

عضو کمیته بیمه سلامت، با تاکید براینکه به کارگیری روش‌ها و یا اعمال درمانی روتین فیزیوتراپی و طب فیزیکی در اکثر موارد تحت پوشش بیمه سلامت است افزود: در حال حاضر متخصصان و پزشکان بیشتر ۴ خدمت فیزیوتراپی را درخواست می‌کنند، یعنی مراکز درمانی هم به همین منوال این خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند. بنابراین تعامل‌ها میان انجمن‌های علمی و سازمان بیمه سلامت در خصوص تمامی رشته‌ها وجود دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان