//
کدخبر: ۲۰۰۸۰۱ //
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه:

خانه حمایتی سالمندان و مرکز حمایت از زنان آسیب دیده در هفته بهزیستی افتتاح می شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر از افتتاح خانه حمایتی سالمندان و مرکز حمایت از زنان آسیب دیده در هفته بهزیستی داد.

خانه حمایتی سالمندان و مرکز حمایت از زنان آسیب دیده در هفته بهزیستی افتتاح می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در نشست خبری با  اصحاب رسانه که امروز به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد از اجرای برنامه های متعدد و افتتاح چندین پروژه  به مناسبت آغاز هفته بهزیستی خبر داد.

 رضوان مدنی خانه حمایتی سالمندان، مرکز حمایت از زنان آسیب دیده و مرکز بازتوانی معتادین را از جمله پروژه‌هایی برشمرد که در هفته بهزیستی افتتاح میشوند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت هفته بهزیستی، از ارائه خدمات توانبخشی رایگان در مراکز تحت نظارت خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه های دستاوردهای معلولان و مددجویان نیز در این هفته در شهرستان های تابعه برای بازدید عموم برپا خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر نیلوفر اختیاری با اشاره به روند رو به رشد سالمندی در استان، اظهار داشت: 193 هزار سالمند در استان داریم و درصد ضریب رشد سالمندی در استان 9.2 می باشد و این زنگ خطری برای استان ما به شمار می رود.

 دکتر مرتضی کوهی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه هم در ادامه گفت: آسیب های اجتماعی معضل چند فاکتوری است و علت واحد ندارد یک ارگان نمی تواند به مقابله با آن بپردازد با وجود این بهزیستی اصلی ترین مداخلات را در سه قسمت پیشگیری  اولیه ، پیشگیری ثانویه و مداخلات توانمندسازانه انجام می دهد و آموزش پیش از ازدواج و فرزند پروری  وسازش زوجین از جمله این مداخلات است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم به منظور پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق در استان، گفت: در این راستا با انجام مداخلات روانشناسی و مددکاری شاهد سازش بین زوجین هستیم

 همچنین دکتر فرحناز محمدی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در استان 60 مرکز خدمات مشاوره داریم که 40 مرکز در شهرستان کرمانشاه است و جز سرپل ‌ذهاب تمامی شهرستان‌ها از این دفاتر بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های اجتماع محور و پیشگیرانه از آسیب اجتماعی اعتیاد توسط این معاونت و اختصاص اعتبار لازم در این زمینه، افزود: این اقدام در سطح 180 محیط اداری-نظامی انجام گرفته و آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از اعتیاد در سطح 60مهدکودک نیز ارائه شده و مستمر خواهد بود.

این مسئول از خط تلفن 1480 صدای مشاور بهزیستی به عنوان پُل ارتباطی موثر بین شهروندان و مشاوران متخصص بهزیستی یاد کرد و بیان داشت: شهروندان می توانند با مشاوران ما در زمینه مسائل مختلف خانوادگی، تحصیلی، اجتماعی و .. در ارتباط باشند

photo_2019-07-13_02-18-45

 در پایان زهره شریفی معاون مشارکت های مردمی، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال مددجویان مهمترین موضوع در سازمان بهزیستی است، گفت: به مناسبت هفته بهزیستی افتتاح کارگاه خیاطی و عروسک سازی را با اشتغال 20 مددجو در محل ساختمان شماره 2 اداره کل بهزیستی استان با حمایت خیر اصفهانی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از اشتغال مددجویان همچنین در محل پاساژ گلستان یک نمایشگاه 200 متری در سه باب مغازه جانمایی شده که مددجویان تولیدات خود را در آن به نمایش می گذارند.

این مسئول بیان داشت: همشهریان و خیرین می توانند کمک های خود به مددجویان بهزیستی را از طریق موبایل پیمنت #6655*120* و همچنین شماره حساب بانک مرکزی 4156034541585348 به حساب مشارکت های مردمی واریزکنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان