//
کدخبر: ۱۸۷۶۲۶ //

تناسب قلب و عروق می تواند از حمله قلبی در زنان پیشگیری کند

طبق یافته محققان، هرچقدر تناسب قلب و عروق بالاتر باشد ریسک حمله قلبی کمتر می شود.

تناسب قلب و عروق می تواند از حمله قلبی در زنان پیشگیری کند
به گزارش فرتاک نیوز،

تناسب اندام جسمی برای سلامت قلب، مغز و کل بدن خوب است. اما نوع خاصی از آن موسوم به تناسب قلب و عروق می‌تواند پیش بینی کننده احتمال حمله قلبی، بخصوص در زنان، باشد.

«راجش شیگدل»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، در این باره می‌گوید: «یافته های ما نشان می‌دهد تناسب قلب و عروق می‌تواند به عنوان شاخص تعیین کننده خطر اولین حملات قلبی استفاده شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اندازه گیری تناسب قلب و عروق می‌تواند به ما بگوید که شما در کدام گروه پرخطر قرار دارید.»

تناسب قلب و عروق نشاندهنده توانایی بدن در انتقال اکسیژن در طول فعالیت مداوم فیزیکی است. این معیار از طریق VO۲ max، یعنی ماکزیمم میزان اکسیژنی که بدن می‌تواند در طول ورزش استفاده کند، اندازه گیری می‌شود. میزان بالاتر VO۲ max نشاندهنده تناسب قلب و عروق بالاتر است.

تیم تحقیق با استفاده از داده‌های سلامت مربوط به بیش از ۲۶ هزار نروژی با میانگین سنی ۵۶ سال، تناسب قلب و عروق شأن را محاسبه کردند. این افراد در ابتدای مطالعه از لحاظ قلبی سالم بودند. محققان وضعیت سلامت این افراد را تا ۱۵ سال تحت نظر داشتند.

محققان دریافتند در بین زنان، افراد دارای میزان بالا تناسب قلب و عروق، ۲۵ درصد کمتر با احتمال اولین حمله قلبی مواجه بودند. درحالیکه در مردان دارای میزان بالاتر تناسب قلب و عروق، احتمال حمله قلبی ۱۰ درصد کمتر بود.

به گفته شیگدل، «افراد برای افزایش تناسب قلب و عروق شأن باید حداقل هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشند و بی تحرکی شأن را به حداقل برسانند.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۶۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان