//
کدخبر: ۱۸۷۴۸۸ //

کاهش ده درصدی نمک در فرمولاسیون مواد غذایی گامی موثر برای مقابله با فشار خون

دکتر شهریار مستوفی مدیر نظارت برمواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد

کاهش ده درصدی نمک در فرمولاسیون مواد غذایی گامی موثر برای مقابله با فشار خون
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از اقدامات مهم در کاهش بیماریهای قلبی عروقی و فشارخون کاهش ده درصدی نمک در فرمولاسیون مواد غذایی است که توسط سازمان غذا و دارو انجام شده است.

دکتر شهریارمستوفی  مدیر نظارت برمواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: فشارخون بالا یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر درجهان و در کشور ما می باشد، به طوریکه این عامل مهمترین عامل خطر وقوع بیماریهای قلبی و عروقی درکشور بوده که 40 درصد مرگ و میرها را سالیانه به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: سالانه 100 هزار مورد مرگ در کشور به دلیل فشارخون بالا اتفاق می افتد و متاسفانه 40 درصدجمعیت کشور که فشارخون بالا دارند از بیماری خود مطلع نیستند، در حالی که مهمترین علت ابتلاء به فشارخون در افراد مصرف نمک زیاد است که متأسفانه میزان مصرف نمک در کشور بسیار بیشتر از میزان مطلوب و میانگین جهانی است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو تصریح کرد: مصرف روزانه 2300 میلی گرمی معادل(3 و 2دهم گرم) بیشترین میزان قابل قبول برای کنترل فشارخون بالاست، هر چند امروزه از سوی بسیاری از سازمانهای سلامت مصرف روزانه 1500 میلی گرمی را بسیار مؤثرتر در کنترل فشارخون می دانند.

شهریار مستوفی یکی از مهمترین برنامه های سازمان غذا و دارو را کاهش 10درصدی نمک در فرمولاسیون مواد غذایی و آشامیدنی با اولویت فرآورده های پرمصرف و پرخطر درراستای کاهش بیماریهای قلبی و عروقی وفشارخون دانست و گفت: حذف نمکدان در سفره خانوار می تواند در کاهش میزان مصرف نمک و متعاقب آن کاهش بیماریهای قلبی و عروق و فشارخون بسیار مؤثر واقع شود.

دکتر مستوفی در پایان به مردم عزیز توصیه کرد درهنگام خرید مواد غذایی به چراغ راهنمای تغذیه ای درج شده بر محصولات توجه کنند و افزود: بیمارانی که مبتلا به فشارخون بالا هستند حتماً در انتخاب خود، فرآورده هایی را انتخاب نمایند که در چراغ راهنمای تغذیه ایی درج شده بر آنها میزان نمک آن سبز رنگ می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان