//
کدخبر: ۱۷۳۹۹۰ //

حساسیت های بهاری را کاهش دهید

اگر گرده گل های بهاری باعث سرفه و عطسه شما می شود، این نکات را رعایت کنید، تا علائم حساسیت کاهش یابد.

 حساسیت های بهاری را کاهش دهید
به گزارش فرتاک نیوز،

فصل بهار و نوروز در حال رسیدن است. در این فصل هوا کم کم گرم شده و درختان پر از گل و شکوفه شده و زمین را چمن ها فرا می گیرند. اما گاهی حساسیت های مربوط به این فصل، باعث می شود نتوانیم از زیبایی ها و آب هوای مطبوع آن لذت کافی را ببریم. خارش و سوزش چشم، عطسه و آبریزش بینی از علائم ناخوشایند آلرژی فصل بهار است. در این طلب نکاتی برای کاهش این علائم آورده شده که کمک می کند از این فصل زیبا بیشتر لذت ببرید.

بدن را مرطوب نگه دارید. نوشیدن آب خنک فراوان در طول روز، باعث می شود سموم از بدن دفع شده و علائم نا خوشایند حساسیت کاهش یابد.

در سایه بمانید. عینک آفتابی برخورد گرده های گل را با چشمان شما کاهش داده و کمتر تحریک به سوزش و خارش شده و همچنین تابش نور شدید آفتاب را به چشمانتان کاهش می دهد.

پاکیزه بمانید. بهتر است در اولین فرصتی که از بیرون به منزل می رسید، لباس ها را تعویض کرده و دوش بگیرید تا گرده ها از روی پوست و موهایتان پاک شود.

منیزیم دریافت کنید. رژیم غذایی سرشار از منیزیم باعث می شود، ایمنی بدن در واکنش به آلرژی افزایش یافته و کمتر تحریک شده و واکنش نشان بدهد. بنابراین سعی کنید غذاهایی سرشار از منیزیم مانند آجیل، دانه های کامل، سبزیجات و موز را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

شیرین باشید. تاثیرات گرده گل را با اضافه کردن یک یا دو قاشق عسل محلی به رژیم غذاییتان، کاهش دهید. عسل محلی حاوی گرده های گیاهان محل زدگی شماست و ایمنی بدن را در برابر آنها افزایش می دهد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان